چرا باید به کارمندان آزادی عمل داد

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اگر فکر می‌کنید کار کردن کارمندان از خانه باعث پایین آمدن میزان بهره‌وری می‌شود، تحقیقات جدید به شما ثابت می‌کنند که در اشتباه هستید.
تبلیغات

این روزها برقرای تعادل میان کار و زندگی تبدیل به یکی از دغدغه‌های اصلی همه‌ی انسان‌ها شده است. همچنین آزادی عمل در کار کردن نیز یکی دیگر از موضوعات داغی است که در این چند سال اخیر توجه زیادی به آن شده است. اخیرا بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند IBM نیز در حال اجرای قانون کار کردن از خانه برای کارمندان خود هستند. این طرز تفکر که کار کردن از خانه باعث از بین رفتن میزان نو‌آوری و خلاقیت کارمندان می‌شود بسیار اشتباه است. بسیاری از شرکت‌ها کارمندانی از دیگر شهرها استخدام کرده و از طریق اسکایپ با آن‌ها در ارتباط هستند. حتی تحقیقات اخیر نیز این موضوع را ثابت کرده‌ و گفته‌اند ۶۶ درصد افراد مورد آزمایش، بهره‌وری بیشتری در کار کردن از منزل داشته‌اند. درنتیجه شرکت‌ها باید امکان کار کردن از منزل را برای کارمندان خود فراهم کنند.

working

خودتان باید استعدادها را بسازید

بسیاری از کارمندان مدت طولانی در یک شرکت کار نمی‌کنند و این موضوع خسارات زیادی به یک شرکت وارد می‌کند. تحقیقات اخیر نشان داده است که عدم وجود ساعات کاری انعطاف‌پذیر یکی از دلایل اصلی ترک محیط کار است. ۷۲ درصد افرادی که در یک نظرسنجی شرکت کرده بودند، گفته بودند که دنبال برقراری تعادل میان کار و زندگی هستند. حتی ۳۲ درصد آن‌ها نیز محیط کار خود را به دلیل ساعات کار اجباری ترک کرده بودند. همچنین جالب است بدانید که ۷۹ درصد آن‌ها گفته‌اند اگر ساعات کاری انعطاف‌پذیر داشته باشند، هرگز محیط کاری خود را ترک نخواهند کرد. کارمندان شما باهوش هستند و می‌دانند که در عصر اینترنت نیازی به حضور هر روز آن‌ها در محیط کار نیست. بنابراین دادن مقداری آزادی عمل در انتخاب ساعات کاری می‌تواند تأثیر فوق‌العاده زیادی روی بهره‌وری آن‌ها داشته باشد.

تمرکز کارمندان افزایش پیدا خواهد کرد

بسیاری از مدیران شرکت‌ها فکر می‌کنند کار کردن از محیط خانه باعث از بین رفتن تمرکز کارمندان می‌شود. درنتیجه بازدهی شرکت پایین خواهد آمد. اما کارمندان مخالف این موضوع هستند. درواقع آن‌ها در نظرسنجی‌های خود گفته‌اند که تمرکز بیشتری هنگام کار کردن از خانه دارند. آن‌ها گفته‌اند که در محیط کار دائما حواسشان توسط همکارانشان پرت می‌شود. در صورتی که در خانه بهتر می‌توانند روی یک موضوع تمرکز داشته باشند.

working

کارمندان سالم یعنی درآمد بیشتر

یکی از دلایلی که کارمندان ترجیح می‌دهند ساعات کاری انعطاف‌پذیر داشته باشند این است که فکر می‌کنند کار زیاد برای سلامتی آن‌ها مضر است. ۷۸ درصد مردم معتقد بودند انعطاف پذیری در انتخاب محل و ساعات کاری باعث افزایش سلامتی آن‌ها می‌شود. زمانی که کارمندان به دلیل مریضی به مرخصی بروند، شرکت باید حقوق کامل یک روز آن‌ها را پرداخت کند. درصورتی‌که کار کردن از منزل کارفرما را مجبور به پرداخت حقوق در زمان مرخصی نخواهد کرد. درنتیجه هزینه‌های شرکت کاهش پیدا خواهد کرد و این به نفع کارفرما خواهد بود.

این روزها بسیاری از شرکت‌ها امکان کار کردن از خانه و داشتن ساعات انعطاف‌پذیر را برای کارمندان خود مهیا می‌کنند. تحقیقات نیز مزایای این عمل را ثابت کرده‌اند. بنابراین بهتر است که شما هم به این موضوع فکر کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات