دستیار آمازون آلکسا به هدفون بی سیم براگی دش اضافه می شود

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
دستیار صوتی آمازون آلکسا اواخر سال جاری به هدفون‌های کاملا بی‌سیم دش و دش‌پرو اضافه خواهد شد.
تبلیغات

هدفون بی‌سیم براگی دش (‌Bragi Dash) اواخر سال جاری به یک قابلیت جدید مجهز خواهد شد: امکان صحبت کردن با دستیار صوتی کمپانی آمازون موسوم به آلکسا. کمپانی تولید کننده‌ی هدفون در جریان برگزاری نمایشگاه آیفا ۲۰۱۷ برلین اعلام کرده که در ماه اکتبر یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری منتشر  خواهد کرد که امکان دسترسی به دستیار شخصی آلکسا را به زبان‌های انگلیسی (آمریکا و انگلیس) و آلمانی را فراهم می‌کند.

باید اشاره کنیم که این اولین هدفونی نیست که از دستیار دیجیتال آلکسا پشتیبانی خواهد کرد، اما می‌توان گفت که براگی دش اولین هدفون کاملا بی‌سیمی است که امکان دسترسی به دستیار صوتی آلکسا به آن اضافه خواهد شد. آلکسا در این محصول با گفتن یک عبارت مخصوص به حالت آماده به کار در نخواهد آمد. کاربران می‌توانند با تپ کردن یا استفاده از منوی 4D دش بدین منظور بهره ببرند. انتخاب گزینه‌ها در منوی 4D این هدفون بر اساس حرکات است و کاربران می‌توانند با چپ و راست چرخاندن سر خود، گزینه‌های مورد نظر را در منوی مجازی انتخاب کنند.

امکان صحبت با دستیار صوتی سیری و گوگل اسیستنت قبلا برای کاربران هدفون دش (و همچنین دش پرو) فراهم شده و بنابراین دسترسی به دستیار شخصی آمازون آلکسا می‌تواند دامنه‌ی انتخاب‌های کاربران را بیش از پیش گسترش دهد. بسیاری از قابلیت‌ها و عملکردهای دستیار دیجیتال آلکسا به قابلیت‌های دستیارهای شخصی سیری و گوگل اسیستنت شباهت دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید با دستیار صوتی آلکسا یک سفارش در استارباکس ثبت کرده یا از سرویس اوبر یا لیفت یک خودرو درخواست کنید.اما شاید مهم‌ترین ویژگی دستیار دیجیتال آلکسا، امکان اتصال به ساختار فروشگاهی آمازون باشد؛ قابلیتی که می‌تواند در انتخاب این دستیار هوشمند نسبت به سایر گزینه‌های موجود برای بسیاری از کاربران، نقش مهمی ایفا کند. یکپارچه شدن با توانایی‌ها و مهارت‌های دستیار صوتی آلکسا یعنی کاربران می‌توانند از بسیاری ویژگی‌های جدیدی این دستیار شخصی که قبلا استفاده از آن‌ها امکان‌پذیر نبوده است، بهره ببرند؛ به‌عنوان مثال شما می‌توانید از آلکسا سوالی در مورد امنیت یک خط هوایی خاص بپرسید.

نویسنده‌ی وب‌سایت ورج که هدفون‌های مورد بحث را بررسی کرده می‌گوید: «در مدت زمانی که من هر دو محصول را بررسی کرده‌ام، به این نکته پی بردم که فعال کردن دستیار صوتی سیری روی دش و دش پرو، کار خیلی راحتی نیست، بنابراین امیدوارم یکپارچه شدن دستیار شخصی آمازون آلکسا روی این هدفون‌ها با روشی ساده‌تر قابل انجام باشد.»

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات