دانکرورت از نسخه ویژه ابرخودروی D8 رونمایی کرد

شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اولین نسخه‌ی خودروی اسپرت دانکرورت D8 GTO RS با رنگ آبی ریویرا رونمایی شد.
تبلیغات

دانکرورت، تولیدکننده خودروهای اسپرت هلندی، ۴۰ دستگاه از مدل D8 GTO RS تولید خواهد کرد؛ اما خودرویی که در اینجا قرار دارد، نسخه‌ی بدون قاب (Naked Edition) این خودرو و منحصر به تولید ۱۵ دستگاه است. این برند که خودروهای دست‌ساز تولید می‌کند، در حال حاضر ۲۰ دستگاه از نسخه استاندارد این مدل را تولید کرده و اولین نمونه از نسخه‌ی ویژه را به یک کلکسیونر در آلمان تحویل داده است.

استحکام بدنه‌ی این خودرو به لطف فیبر کربن افزایش یافته است. دانکرورت رنگ‌آمیزی شفاف این خودرو را با همکاری برند R-M شرکت BASF انجام داده است که گیرایی و جذابیت بدنه فیبر کربن آبی مونت‌ کارلو آن را به نمایش می‌گذارد. این نوع رنگ‌آمیزی نه‌تنها ظاهر این خودرو را عالی می‌کند، بلکه با چنین استیل و سبکی اجازه استفاده از مواد فوق سبک در ۹۵ درصد از بدنه‌ی این خودرو را به خودروساز خواهد داد.

دانکروورت D8 GTO RS

حتی قاب چراغ جلو و روکش میله محافظ هم از فیبر کربن ساخته شده است تا وزن این خودرو را کاهش دهد. دانکرورت با استفاده از اجزای کربنی اسپری شده به‌جای رنگ‌آمیزی کردن با روش قدیمی، قادر به کاهش وزن بیشتری در خودرو شده است؛ چراکه یک کاهش وزن چند کیلوگرمی کمک زیادی به شتاب خودرو می‌کند. اسپرت دانکرورت D8 GTO RS پس از تلاش‌هایی که برای کاهش وزن انجام شده، به وزن خالص باورنکردنی ۶۹۵ کیلوگرم (۱۵۳۲ پوند) رسیده است.

زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری TFSI پنج سیلندر قرار دارد که از آئودی قرض گرفته شده است و می‌تواند بیش از ۳۸۰ اسب بخار قدرت در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و ۵۰۰ نیوتن‌متر (۱۳۶۹ پوند) گشتاور در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه تولید کند. قدرت این خودروی عضلانی فوق سبک، از طریق یک جعبه‌دنده دستی پنج سرعته قدیمی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. یک دیفرانسیل لغزش محدود نیز به امکانات خودروی اسپرت دانکرورت اضافه شده؛ درحالی‌که سیستم تعلیق در هر دو محور مستقل و دارای تعلیق جناغی یا طبق‌دار دوبل است.

دانکروورت D8 GTO RS

با قدرت بسیار زیادی که در پکیج سبک‌وزن این خودرو قرار گرفته، دانکرورت D8 GTO RS بسیار شگفت‌انگیز است. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۶۲ مایل بر ساعت (۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) تنها ۲.۷ ثانیه زمان نیاز دارد؛ درحالی‌که زمان صفر تا ۱۲۴ مایل بر ساعت (۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت) این خودرو تنها ۷.۸ ثانیه خواهد بود.

قیمت مدل آبی‌رنگ بدون قاب این خودرو ۱۸۲ هزار یورو (حدود ۲۱۸ هزار دلار) البته بدون محاسبه مالیات است.

گالری تصاویر

دانکروورت D8 GTO RS
دانکروورت D8 GTO RS
دانکروورت D8 GTO RS
دانکروورت D8 GTO RS
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات