۱۰ شهریور، عرضه رسمی گوگل کروم محبوب ترین مرورگر جهان

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
۹ سال پیش در چنین روزی، غول جستجوی جهان، مرورگر کروم را معرفی کرد که امروز به محبوب‌ترین مرورگر اینترنتی جهان تبدیل شده است.
تبلیغات

گوگل، غول جستجوی جهان در تاریخ یکم سپتامبر سال ۲۰۰۸، مرورگر اختصاصی خود را با نام Google Chrome به‌صورت رسمی عرضه کرد. محبوبیت گوگل در میان کاربران اینترنت باعث شد که این مرورگر اختصاصی در همان ماه‌های اول حدود ۳ درصد از کاربران را به خود اختصاص دهد. در آن زمان، اینترنت اکسپلورر و موزیلا فایرفاکس محبوب‌ترین مرورگرها بودند و به ترتیب، ۴۹ و ۴۲ درصد از کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده بودند.

قابلیت‌ها و افزونه‌های کاربردی و سرعت بالای کروم در باز کردن صفحات وب باعث شد محبوبیت این مرورگر روزبه‌روز افزایش یابد. این محبوبیت از یک طرف و مشکلات همیشگی مرورگر رسمی مایکروسافت یعنی اینترنت اکسپلورر، باعث شد که در آوریل سال ۲۰۱۱، کروم جای اینترنت اکسپلورر را در رتبه‌ی دوم مجبوب‌ترین مرورگرها بگیرد. سرعت رشد کاربران کروم به حدی بود که در مارس سال ۲۰۱۲، این مرورگر با جذب ۳۷.۳ درصد از کاربران اینترنت، به رتبه‌ی اول محبوب‌ترین مرورگرها برسد.

پیشرفت کروم باز هم متوقف نشد و به حدی رسید که در حال حاضر، رتبه‌ی اول برترین مرورگرها با ۷۶.۷ درصد به محصول گوگل اختصاص دارد.

از دیگر رویدادهای مهم تاریخ فناوری در این روز، شروع به کار پروژه‌ی کتابخانه مجازی کنگره‌ی آمریکا بود. این پروژه با تعداد زیادی جلسات کنگره شروع شد. نتیجه‌ی این جلسات، تصمیم‌گیری کنگره به تبدیل تمامی کتاب‌های کتابخانه به نسخه‌های دیجیتال بود. به‌خاطر حجم زیاد و تعداد بالای کتاب‌ها، می‌توان این پروژه را بزرگترین پروژه‌ی دیجیتال‌سازی کتابخانه در تاریخ نامید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات