آمار توزیع نسخه‌های مختلف سیستم‏‌ عامل اندروید؛ مارشمالو همچنان در صدر

جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
آمار توزیع نسخه‎های مختلف سیستم‌عامل اندروید در ماه آگوست، اعلام شده است و نتایج به‌دست‌آمده، از افزایش سهم اندروید نوقا خبر می‏‌دهند.
تبلیغات

با توجه به اطلاعات ارائه‌شده توسط گوگل، سهم سیستم‌عامل اندروید نوقا به ۱۳.۵ درصد رسیده است؛ به‌طور دقیق‌تر، می‌توان گفت اندروید ۷.۰ روی نزدیک به ۱۲.۳ درصد از گوشی‌های اندروید اجرا می‌شود و سهم اندروید ۷.۱ تنها ۱.۲ درصد است. در مقایسه با ماه گذشته، سهم سیستم‎عامل اندروید نوقا در میان توزیع نسخه‏‌های مختلف سیستم‎عامل اندروید، نزدیک به ۲ درصد افزایش یافته است. تا ماه جولای، سهم اندروید نوقا تنها ۱۱.۵ درصد بود که می‌توان این رقم را به دو سهم ۱۰.۶ درصدی برای اندروید ۷.۰ و سهم ۰.۹ درصدی برای اندروید ۷.۱ تفکیک کرد. 

در مجموع، سهم سیستم‌‏عامل اندروید نوقا (با احتساب سهم اندروید ۷.۱ و اندروید ۷.۰) از مرز ۱۳ درصد عبور کرده است؛ درحالی‌که اندروید نوقا ۷.۱ به‌تنهایی روی ۱ درصد از گوشی‏‌های اندروید اجرا می‌‏شود. سیستم‌عامل اندروید مارشمالو که نسخه قدیمی‌تری محسوب می‌شود؛ شاهد افزایش ۰.۵ درصدی سهم خود در مقایسه با ماه گذشته میلادی است. در همین رابطه، باید اشاره کرد که اندروید مارشمالو، اکنون نزدیک به ۳۲.۳ درصد سهم دارد؛ درحالی‌که در ماه جولای، سهم این نسخه از سیستم‏‌عامل اندروید تنها ۳۱.۸ درصد بود.

اندروید

جدول توزیع نسخه‎های مختلف اندروید در ماه آگوست

البته، بقیه نسخه‌‏ها چندان وضعیت خوبی در جدیدترین آمار توزیع نسخه‌‏های مختلف سیستم‏‎عامل اندروید‌ ندارند. اولین نسخه که با کاهش سهم مواجه شده، اندروید لالی‌پاپ (نسخه‌های مختلف اندروید ۵) است که سهم آن از ۳۰.۱ درصد به ۲۹.۲ درصد کاهش یافته است. به‏‌طور مشابه، اندروید ۴.۴ که با نام اندروید کیت‌‏کت شناخته می‎شود، با کاهش سهم ۱.۱ درصدی مواجه است؛ برای اطلاع، باید اشاره کرد که سهم این سیستم‎عامل در ماه گذشته نزدیک به ۱۷.۱ درصد بود که در ابتدای ماه آگوست، به ۱۶ درصد کاهش یافت.

به دنبال آن، اندروید جلی‌بین بخشی از سهم خود را در میان نسخه‌‏های مختلف سیستم‌عامل اندروید از دست داده است؛ این سیستم‏‌عامل، هم‌‏اکنون تنها روی ۷.۶ درصد از دستگاه‎های اندروید اجرا می‎شود که نسبت به ماه گذشته ۰.۵ درصد ک‎تر است. تمامی نسخه‎های مختلف اندروید جلی‌بین از جمله اندروید ۴.۱، ۴.۲ و ۴.۳، بخشی از کاربران خود را از دست‌ داده‌‏اند.

در این میان، سیستم‎عامل اندروید ساندویچ بستنی (ICS) و نان زنجبیلی بدون افت سهم در مقایسه با ماه جولای، رتبه‌‏های آخر توزیع نسخه‎های مختلف سیستم‌عامل اندروید را به خود اختصاص داده‎اند. سهم هر یک، تنها ۰.۷ درصد است که در ماه جولای نیز آمار مشابهی گزارش شد.

در مجموع، می‌توان گفت سهم سیستم‌عامل اندروید مارشمالو و نوقا با افزایش روبه‎رو بوده است؛ درحالی‌که لالی‌پاپ، کیت‌کت و جلی‌بین بخشی از سهم خود را در ماه آگوست از دست‎ داده‎اند. اندروید ICS و اندروید نان‌ زنجبیلی، همچنان روی ۰.۷ درصد از گوشی‌های اندروید که از فروشگاه پلی‌ استور گوگل استفاده می‏‌کنند، نصب شده‏‌اند که نسبت به ماه گذشته ثابت مانده است. در طی چند ماه آینده که نسخه‏ نهایی اندروید O برای گوشی‎های مختلف عرضه خواهد شد، انتظار می‎رود تغییراتی در این جدول ایجاد شود؛ هر چند، هنوز این نسخه به‌صورت رسمی منتشر نشده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات