گوشی ۱۲۰۰ دلاری هیدروژن وان با دوربین حرفه‎ای عرضه می‌شود

دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی هیدروژن وان شرکت رد، با نمایشگر هولوگرافیک ۵.۵ اینچی، دوربین حرفه‎ای و قیمت ۱۲۰۰ دلار عرضه خواهد شد.
تبلیغات

شرکت رد (RED) یکی از بازیگران اصلی بازار دوربین‌های پیشرفته‌ی بالارده است و همواره محصولاتی با قیمت‌های متفاوت عرضه می‌کند؛ به‌عنوان مثال این شرکت قصد دارد با همکاری غول تکنولوژی دنیا یعنی اپل، باندل 4K Raven را به قیمت ۱۵۰۰۰ دلار عرضه کند. اما در حال حاضر رد قصد ورود به بازار جذاب گوشی‎های هوشمند را دارد.

ماه پیش، این شرکت طی یک اطلاعیه‌ی مطبوعاتی، تائید کرد که در حال کار روی یک گوشی هوشمند با نام هیدروژن وان و برچسب قیمتی ۱۲۰۰ دلار است. در حالی‌ که در اخبار قبلی فقط یک تصویر رندر از گوشی وجود داشت و جزئیات بسیار کمی فاش شده بود، اما اخیراً، یک کاربر یوتیوب، برای اولین بار نگاهی نزدیک به یکی از نمونه‌های اولیه‌ی این هیدروژن وان داشته است.

مارکوس براونلی از کانال MKBHD، با بررسی سه نمونه‎ی اولیه‎، اطلاعات کلی در مورد گوشی هیدروژن وان را در محیط مجازی منتشر کرد. در نگاه اول، این گوشی با طراحی شیک، بدنه‎ی فلزی و رنگ سیاه، شیارهایی در دو طرف بدنه و دکمه‌ی اختصاصی شاتر دوربین، بسیار شبیه به تصاویر رندر فاش شده است.

holographic phone vs iphone 7

پیش از این پیش‌بینی می‌شد که هیدروژن وان از نمایشگری ۵.۷ اینچی بهره خواهد برد؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که ابعاد نمایشگر این گوشی، ۵.۵ اینچی است. همچنین اسپیکرهای استریویی نیز برای هیدروژن وان در نظر گرفته شده است که در حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش قرار دارند. در پشت‌گوشی دوربین برجسته و بزرگ رد مشاهده می‌شود. علاوه بر آن، یک ردیف پین در پایین گوشی گنجانده‌ شده است که مانند آنچه در گوشی‌های موتو زد دیده بودیم، برای اتصال ماژول‌ها به‌کار می‌روند.

Red holographic phone 2

متأسفانه در حال حاضر جزییاتی در مورد نمایشگر هولوگرافیک گوشی آینده‎ی رد در دسترس نیست. فقط می‌توانیم به گفته‌های براونلی در نمونه‌ی دوم استناد کنیم؛ وی در این مورد می‌گوید:

اگر شما به دنبال صفحه‌نمایش سه‌بعدی نیستید، می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

در نهایت، مدل سوم از لنز و سنسور بسیار بزرگی بهره می‌برد که به پشت گوشی متصل شده است. رد معتقد است این دستگاه، آینده‌ی دوربین گوشی‌های هوشمند خواهد بود و با توجه به نوع طراحی این گوشی، باور نکردن ادعای رد، دشوار به‌نظر می‌رسد.

holographic phone Front

اما هیدروژن وان همچنان باید کارایی خود را به‎عنوان یک گوشی هوشمند نیز ثابت کند که البته طی ۳۰ تا ۴۵ روز آینده، زمانی که نخستین نمونه‌ی آزمایشی واقعی آن از راه می‌رسد، به این موضوع پی خواهیم برد. 

نظر شما چیست؟ چه انتظاراتی از گوشی‌ گران‎قیمت شرکت رد دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات