نمایش رکوردشکنی سوبارو WRX STI در نوربرگ‌رینگ

شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
چندی پیش هوای بارانی، تلاش سوبارو برای رکوردشکنی در نوربرگ‌رینگ را ناکام گذاشت؛ اما به‌تازگی WRX STI موفق به ثبت رکورد جدیدی در کلاس سدان شد.
تبلیغات

چندی پیش سوبارو با ویرایش خاص خودروی WRX STI تایپ RA NBR (مخصوص رکوردشکنی در نوربرگ‌رینگ)، در جهنم سبز درخشید. ریچی استاناوِی، راننده این خودرو توانست یک دور از این مسیر پرتنش را در زمان ۶ دقیقه و ۵۷.۵ ثانیه پشت سر بگذارد و رکورد جدیدی در کلاس خودروهای سدان ثبت کند. اخیرا ویدیوی این چالش جذاب منتشر شده است. اگرچه در این فیلم، تمام لحظات نفس‌گیر رکوردشکنی از داخل اتاقک خودروی STI نمایش داده نمی‌شود و در عوض زوایای گوناگونی از مانور خودرو به نمایش درآمده است؛‌ اما بیننده‌ها می‌توانند لحظات آماده‌سازی حرکت و نماهای مختلف از خودرو را حین رانندگی در مسیر نوردشلیف، مشاهده کنند.

دانلود از آپارات

ویرایش خاص خودروی NBR، مربوط به خودروی WRX STI تایپ RA است که اوایل سال ۲۰۱۸ برای فروش عرضه خواهد شد. خودرویی که برای رکوردشکنی استفاده شد، به دست کارشناسان شرکت بریتانیایی موتوراسپرت پرودرایو (Prodrive)، آماده‌سازی شده است. این مدل با پیشرانه ۲.۰ لیتری توربوشارژ خود، ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به کمک یک گیربکس مخصوص قهرمانی رالی جهانی که برای انجام عملیات تعویض دنده با پدال‌های مخصوص، از هیدرولیک سود می‌برد، قدرت خود را به چهار چرخ‌ منتقل می‌کند. کیت‌ بدنه بازنگری‌ شده است تا در بیشینه سرعت ۲۸۸ کیلومتر بر ساعت، نیروی عمودی ۲۹۵ کیلوگرم را رقم بزند. زاویه‌ی متغیر بالچه‌ی عقب، وظیفه تنظیم نیروی عمودی را در پیچ‌ها دارد؛ همچنین این بال در مسیرهای مستقیم،‌ ثابت درگ را کاهش می‌دهد.

subaru wrx sti

نسخه جاده‌ای خودروی تایپ RA، به اندازه ویرایش NBR خشن و سریع نیست؛ با این حال عملکرد خیره‌کننده‌ای دارد. این خودرو با پیشرانه‌ی مدرن چهارسیلندر تخت عرضه می‌شود که به لطف تنظیمات جدید، ۳۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته دستی این خودرو با نسبت بازنگری‌شده برای دنده سه عرضه می‌شود و به راننده امکان تعویض دنده سریع از طریق جهش دنده کوتاه (Short-Throw Shifter) می‌دهد.

بروزرسانی‌های تعلیق و تغییرات سیستم کنترل دینامیک خودرو، هندلینگ تیزتری به ارمغان می‌آورد. خودروی تایپ RA روی چرخ‌های ۱۹ اینچ با برند BBS حرکت می‌کند و  به روتورهای ترمز کراس-دریل (Cross-Drilled) برای کاهش سریع حرارت در استفاده‌های سنگین مجهز است. کاپوت، سقف و بال پشتی از جنس فیبر کربن هستند و باعث کاهش وزن می‌شوند و عدم حضور تایر یدکی هم در کاهش وزن مؤثر است. سوبارو قیمت و تاریخ عرضه دقیق خودروی تایپ RA را اعلام نکرده است؛ ولی می‌دانیم که این خودرو به تعداد محدود ۵۰۰ نسخه تولید می‌شود و در سه ماه اول سال ۲۰۱۸ به خریداران تحویل داده خواهد شد.

سوبارو  2017 Subaru WRX STI
سوبارو  2017 Subaru WRX STI
سوبارو  2017 Subaru WRX STI
سوبارو  2017 Subaru WRX STI
سوبارو  2017 Subaru WRX STI
subaru wrx sti
subaru wrx sti
subaru wrx sti
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات