سامسونگ ظرفیت تولید پنل اولد مورد نیاز آیفون ۸ را افزایش داد

شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار خبری در مورد آغاز تولید انبوه آیفون ۸ اپل، حال بنا بر شنیده‌ها سامسونگ نیز فعالیت ۷ خط تولید اولد را با حداکثر ظرفیت شروع کرده است.
تبلیغات

بر اساس شنیده‌ها، اپل تولید انبوه آیفون ۸ را آغاز کرده است. حال جدیدترین خبرها نشان از این دارند که سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده‌ی نیاز اپل به پنل‌ اولد مورد نیاز آیفون ۸، هفت خط تولید پنل‌های اولد را به حداکثر ظرفیت خود رسانده است تا نیاز اپل را به این پنل پاسخ گوید.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط ETNews، سامسونگ در طول هفته‌های اخیر با انجام بررسی‌های دقیق روی هر یک از ۷ خط تولید اختصاص‌یافته برای تولید پنل‌ اولد مورد نیاز آیفون ۸، ظرفیت این خطوط را به بیشترین میزان خود افزایش داده است. سامسونگ دیسپلی را باید به‌عنوان تنها تأمین‌کننده نیاز اپل به پنل‌ اولد در سال ۲۰۱۷ شناخت. این کمپانی با افزایش تولید ۱۵ هزار پنل در ماه و رساندن ظرفیت تولید خود به ۱۰۵ هزار پنل در هر ماه، به برنامه‌ی خود برای دست یافتن به حداکثر ظرفیت تولید دست یافته است.

سامسونگ قادر است چندین نمایشگر مورد نظر برای استفاده در هر آیفون ۸ را از یک پنل اولد به دست بیاورد؛ از این‌رو در صورتی که کمپانی کره‌ای با بهره‌وری ۱۰۰ درصد و با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد، می‌تواند بیش از ۱۳۰ میلیون واحد پنل ۵.۸ اینچی اولد را در یک سال در اختیار اپل بگذارد. البته باید در نظر داشت که فرایند تولید پنل‌های اولد دشوار است و نباید انتظار داشت شاهد بازده ۱۰۰ درصدی تولید باشیم. بر اساس آمارهای ارائه‌شده از بهره‌وری تولید پنل‌های اولد، معمولا بازده تولید در این حوزه در بهترین حالت ۶۰ درصد است.

هرچند سامسونگ در سال ۲۰۱۷ عنوان تنها تأمین‌کننده‌ی پنل‌ اولد مورد نیاز آیفون را در اختیار دارد، اما گزارش‌های بسیاری نشان از ورود سایر کمپانی‌ها برای تولید نیاز اپل در سال ۲۰۱۸ دارند. برای مثال می‌توان به ال‌جی اشاره کرد. شنیده‌ها نشان از این دارند که اپل سرمایه‌گذاری ۲.۸ میلیارد دلاری روی ال‌جی دیسپلی انجام داده است تا از این طریق، این کمپانی خود را برای تولید پنل‌های مورد نیاز طی سال ۲۰۱۸ آماده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات