شورای رقابت: شاید به قیمت‌گذاری خودروهای خارجی ورود پیدا کنیم

جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس شورای رقابت اعلام کرد که وزارت صنعت و معدن باید پاسخگوی افزایش قیمت خودروهای وارداتی باشد؛ اما شورای رقابت نیز در حال رصد وضعیت بازار این خودروها است.
تبلیغات

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت با بیان اینکه اگر شورای رقابت نباشد هیچ‌یک از مسئولان وزارت صنعت، متعهد به حفظ قیمت خودرو نخواهند بود؛ اعلام کرد که شورای رقابت در حال بررسی وضعیت خودروهای وارداتی است و در این زمینه مکاتباتی نیز با گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

وی با اشاره به این مطلب که بر خلاف اظهارات معاون صنعت و معدن مبنی بر عدم ورود این وزارت خانه در بحث قیمت‌گذاری خودرو، شورای رقابت تاکنون به بحث قیمت خودروهای وارداتی ورود نکرده است؛ خاطرنشان کرد:

در حال حاضر شاهد افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی طی ۱ ماه گذشته هستیم و در این زمینه، وزارت صنعت است که به عنوان متولی بازار این خودروها، باید پاسخگو باشد. تاکنون به بحث قیمت خودروهای خارجی ورود نکرده‌ایم؛ اما همواره این بازار را بررسی می‌کنیم و اگر به این نتیجه برسیم که شرایط به سمت انحصاری شدن پیش می‌رود؛ حتما در قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی نیز ورود پیدا خواهیم کرد. در این راستا، نامه‌نگاریی‌هایی با گمرک انجام شده تا میزان واردات خودرو با توجه به نمایندگی‌ هر برند، مورد ارزایابی قرار گیرد. 

رئیس شورای رقابت در واکنش به این مطلب که شورای رقابت نباید در قیمت‌گذاری خودروها ورود کند و این بازار است که به طور طبیعی و متناسب با عرضه و تقاضا قیمت را مدیریت کرده؛ و بدین ترتیب شرایط به نفع تولید و مردم پیش خواهد رفت؛ اظهار داشت:

اگر شورای رقابت دخالت نکند؛ کدام یک از دوستان وزارت صنعت متعهد می‌شوند که قیمت خودرو تغییر نکند؟ بیان این صحبت‌ها آن هم در بازار خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان که شرایط انحصاری وجود دارد؛ اصلا منطقی نیست.

پیش از این سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، ضمن اشاره به قانون ممنوعیت ورود خودرو توسط شرکت‌های متفرقه و همچنین بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو از ۳۰ روز پیش، خبر از افزایش ۵ تا ۱۵ میلیونی خودروهای خارجی در بازار داخلی کشور داده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات