بازتولید زوندا با پاگانی فانتاسما

یک‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پاگانی، سازنده ایتالیایی خودروهای سوپراسپرت و از معدود توسعه‌دهنده‌های فیبر کربن در دنیا است. این شرکت برای زنده نگه داشتن نام زوندا، خودروی فانتاسما اوو را با بهینه‎سازی و تکمیل نسخه‌های قبلی زوندا تولید خواهد کرد.
تبلیغات

چطور می‌توان یک خودرو را بهبود و ارتقاء داد؟ کافی است با شرکت‌هایی مثل پاگانی تماس بگیرید. خودروی فانتاسما اوو (Fantasma Evo) یک زوندای منحصربه‌فرد است که از یک تصادف متولد شد. داستان تولید این ابرخودروی خاص، جالب و شنیدنی است. این پاگانی منحصربه‌فرد در سال ۲۰۰۵، به شکل یک خودرو با فرمان سمت راست و بدنه‌ی فلزی نارنجی‌رنگ به‌عنوان یک زوندای مدل F با شماره شاسی ۵۳، از کارخانه پاگانی خارج شد. از آن لحظه به بعد اتفاقات جالبی برایش افتاد؛ تا امروز که به یک سوپر خودروی منحصربه‌فرد با نام «زوندا فانتاسما اوو» تبدیل شده است.

پاگانی زوندا فانتاسما اوو

این خودرو در سال ۲۰۱۲ گرفتار یک حادثه‎ی تصادف بسیار بد شد که از نظر فنی باید کاملا از بین می‌رفت. اما این خودروی اسپرت ایتالیایی زنده ماند تا آینده را ببیند. این امید به زندگی و تلاش برای زنده ماندن توسط راننده، باعث شد که مالک این زوندای خاص تصمیم به بازسازی آن بگیرد. با انجام یک سری تغییرات و ساخت بدنه‌ی فیبر کربنی و به دست آوردن برخی ویژگی‌های خوب نسخه‌های R و سینک (نام دو مدل از خودروهای پاگانی)، این پاگانی زوندا به مشخصات فنی زوندا 760 ارتقاء یافت. از این زمان به بعد بود که پس از طی کردن این روند، این خودرو ابتدا به «760۰ SH» و بعد از آن به پاگانی زوندا فانتاسما تغییر نام داد. فانتاسما در زبان ایتالیایی به معنای «شبح» است.

در سال ۲۰۱۷ پاگانی تصمیم گرفت زوندا فانتاسما را کمی سرسخت‌تر کند و قسمت‌هایی از این خودروی منحصربه‌فرد را ارتقاء دهد تا آن را به وضعیتی شایسته‌ی «Evo» برساند. از این پس این خودروی منحصربه‌فرد و قدرتمند، زوندا فانتاسما اوو نامیده شد.

قسمت بعدی که به خودروی پاگانی زوندا فانتاسما اوو اضافه شد، یک جعبه‌دنده ترتیبی بود. همان جعبه‌دنده‌ای که روی پاگانی 760 LS متعلق به لوئیس همیلتون (قهرمان مشهور فرمول یک) نصب شده بود؛ چرا که او هم با زوندای خود تصادف کرد و آن را از بین برد.

پاگانی زوندا فانتاسما اوو

درحالی‌که جزئیات دیگر تغییرات این خودرو برای ارتقاء یافتن به زوندا فانتاسما اوو فاش نشده است؛ اما به‌وضوح می‌توان دید که برای کاهش هرچه بیشتر وزن خودرو، در این نسخه‌ی زوندا بیش از قبل از فیبر کربن استفاده شده است. 

در خودروی زوندا فانتاسما اوو، قدرت توسط یک پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۷.۳ لیتری AMG تولید می‌شود که در نسخه زوندا 760 معمولی قدرتی معادل ۷۶۰ اسب بخار تولید می‌کند. در کل، این مشخصات برای یک خودروی مدل ۲۰۰۵ که از لحاظ فنی به سال ۱۹۹۹ برمی‌گردد، بد نیست. سال ۱۹۹۹، زمانی است که شرکت پاگانی مدل زوندا C12 را در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی کرد.

به‌عنوان یک یادآوری بدانید که قرار بود در سال ۲۰۱۳ زوندا با تولید مدل مخصوص مسابقه‌ی «Revolucion» برای همیشه به موزه سپرده شود. این مدل در ابتدا برای ادای احترام به «خوان مانوئل فانجیو»، قهرمان مسابقات فرمول یک که به‌نوعی از همکاران پاگانی در آغاز توسعه‌ی زوندا بود، «فانجیو F1» نام‌گذاری شد. اما در سال‌های اخیر به دلیل تقاضای بالای خریداران، پاگانی چندین بار با نسخه‌های سفارشی زوندا، این مدل را بازسازی و زنده کرده است.

گالری تصاویر

پاگانی زوندا فانتاسما اوو
پاگانی زوندا فانتاسما اوو
پاگانی زوندا فانتاسما اوو
پاگانی زوندا فانتاسما اوو
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات