پاناسونیک از اسپیکر هوشمند مبتنی بر گوگل اسیستنت رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پاناسونیک روز گذشته در آستانه‌ی بازگشایی نمایشگاه ایفا در برلین در یک کنفرانس مطبوعاتی از اسپیکر GA10 رونمایی کرد.
تبلیغات

دستیار صوتی گوگل در اسپیکر هوشمند گوگل هوم، به تدریج در حال ارائه روی دستگاه‌های شخص ثالث است. پس از معرفی اسپیکر هوشمند سونی، اکنون رقیب هم‌وطن آن‌ها پاناسونیک نیز محصول جدید خود را با وعده‌ی ارائه‌ی کیفیت صدای بهتر عرضه کرده است.

این اسپیکر، یکی از اولین‌ محصولات مبتنی بر دستیار گوگل محسوب می‌شود که به فرامین صوتی نظیر پخش موزیک، پاسخ به سوالات یا کنترل دیگر دستگاه‌های متصل واکنش نشان می‌دهد. تمایز GA10 با گوگل هوم، تمرکز بر کیفیت صدا است. این اسپیکر از یک ووفر ۸ سانتی‌متری و سیم‌پیچی دوگانه‌ی صدا ساخته شده است و به ادعای پاناسونیک قادر به تولید باس موثر و صدای بسیار قوی‌تری خواهد بود.

در قسمت بالای این محصول، دو بلندگوی ۲۰ میلی‌متری قرار دارد که صدا را تا زاویه‌ی ۴۵ درجه پخش می‌کند و از این طریق یک افکت صدای گسترده، شفاف و وسیع خلق می‌کند.

Panasonic Google Home Speaker

وب‌سایت وایرد در نقد و بررسی گوگل هوم، آن را شبیه یک تصفیه‌کننده‌ی هوا قلمداد کرده بود؛ اما اسپیکر پاناسونیک ظاهر کاملا متفاوتی با محصول گوگل دارد. GA10 با ظاهر مینیمال و جعبه‌مانند خود، بیش از همه به یک اسپیکر سنتی شباهت دارد. این محصول از یک بدنه‌ی آلومینیومی و یک پوشش توری فابریک بهره می‌برد و در دو رنگ مشکی و سفید قابل سفارش خواهد بود.

گوگل، ابتدای امسال هنگامی که یک کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری منتشر کرد، دستیار صوتی خود را به صورت گسترده در اختیار تولیدکنندگان شخص ثالث قرار داد. در نمایشگاه ایفای امسال، حداقل از دو اسپیکر دیگر مبتنی بر این فناوری رونمایی خواهد شد. یکی از آن‌ها اسپیکر Zolo Mojo ساخت کمپانی انکر و دیگری TicHome Mini ساخت کمپانی Mobvoi خواهد بود. گوگل روز گذشته در یک پست وبلاگی از این دو نام برد.

گوگل اسپیکر هوشمند خود را در اکتبر سال گذشته به عنوان رقیبی برای اکوی آمازون عرضه کرد. کمپانی آمازون نیز فناوری دستیار صوتی خود را در اختیار تولیدکنندگان شخص ثالث قرار داده است. اسمارت اسیستنت لنوو یکی از اسپیکرهایی است که از الکسا، دستیار صوتی آمازون بهره می‌برد.

Panasonic Google Home Speaker

کمپانی اپل نیز در حال ساخت اسپیکر هوشمند خود به نام هوم‌پاد است که سیری، دستیار صوتی این شرکت را اجرا می‌کند. انتظار می‌رود این محصول تا ماه دسامبر آماده‌ی فروش شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات