گوشی میان رده اکسپریا ایکس ای 1 پلاس معرفی شد

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی ساعاتی پیش و در سکوت خبری، گوشی میان‌رده‌ی اکسپریا ایکس‌ای ۱ پلاس را معرفی کرد.
تبلیغات

اگرچه سونی در رویداد خود در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷، مانور زیادی روی گوشی‌های اکسپریا ایکس‌زد وان  و ایکس‌زد وان کامپکت داد؛ اما این دستگاه‌ها، تنها گوشی‌هایی نبودند که سونی با خود به نمایشگاه ایفا امسال آورده بود؛ چرا که ژاپنی‌ها در سکوت خبری، از محصولی میان‌رده با نمایشگر ۵.۵ اینچی با نام Xperia XA1 Plus نیز پرده‌ برداشتند.

ابعاد و وزن ایکس‌ای وان پلاس معادل ۸.۷ × ۷۵ × ۱۵۵ میلی‌متر و ۱۹۸ گرم است و از همان طراحی آشنای سونی با فریم فلزی و پنل پشت پلاستیکی بهره می‌برد. از بسیاری لحاظ، اکسپریا ایکس‌ای وان پلاس با سایر محصولات خانواده‌ی ایکس‌ای تفاوتی ندارد. این گوشی از همان تراشه‌ی هلیو پی ۲۰ مدیاتک با کد MT6757 بهره می‌برد و ظاهرا مجموعه‌ی دوربین گوشی ایکس‌ای وان با دوربین اصلی ۲۳ مگاپیکسلی با f/2.4‌ و فوکوس خودکار هیبریدی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را به عاریه گرفته است. 

اکسپریا ایکس ای 1 پلاس

میان‌رده‌ی جدید سونی از نمایشگری ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی بهره می‌برد. این گوشی به لحاظ ارتباطی از تراشه‌های NFC، بلوتوث ۴.۲ با پشتیبانی از aptX، پورت USB-C، مودم LTE از نوع Cat.4 یا Cat.6 (بسته به منطقه) و VoLTE بهره می‌برد. ایکس‌ای وان پلاس تقریبا در تمامی بازارها با حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی عرضه می‌شود؛ اما نسخه‌ی مربوط به بازار آمریکای جنوبی و ایالات متحده از ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. ضمن اینکه کاربران ایالات متحده احتمالا از حسگر اثر انگشت یکپارچه با کلید پاور نیز بی‌بهره خواهند بود. 

ژاپنی‌ها یک باتری با ظرفیت ۳۴۳۰ میلی‌آمپرساعت را برای ایکس‌ای وان پلاس در نظر گرفته‌اند که نسبت به نمونه‌ی ۲۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌کاررفته در گوشی ایکس‌ای وان اولترا، یک ارتقای چشم‌گیر محسوب می‌شود؛ ضمن اینکه فناوری‌های شارژ تطبیقی Qnovo و شارژ سریع Pump Express+ 2.0 برای کاربران در دسترس خواهد بود.

اکسپریا ایکس ای 1 پلاس

زبان طراحی ایکس‌ای وان اولترا مشابه دو عضو دیگر خانواده‌ی XA1 است و این تصمیم سونی منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که دو محصول یادشده تا زمان نامشخص کماکان عرضه خواهند شد. سونی میان‌رده‌ی جدید خود را در رنگ‌های مشکی، آبی، طلایی و صورتی روانه‌ی بازار خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود که عرضه‌ی آن را از پاییز ۲۰۱۷ آغاز کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات