پاناسونیک، تلویزیو‌ن‌های سری اولد 4K خود را با یک مدل غول‌پیکر ۷۷ اینچی توسعه می‌دهد

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی پاناسونیک اعلام کرده که تلویزیون‌های سری EZ1000 اولد 4K خود را با یک مدل جدید ۷۷ اینچی که این هفته در نمایشگاه ایفا 2017 به نمایش درمی‌آید توسعه خواهد داد.
تبلیغات

تلویزیون جدید پاناسونیک تاحدودی در رقابت با طیف وسیع تلویزیون‌های اولد ال‌جی که به عنوان یکی از رقبای مطرح بازار محسوب می‌شوند قرار می‌گیرد. این تلویزیون، در کنار وضوح تصویر بالای 4K، از قابلیت HDR برای کنتراست بهبودیافته و رنگ‌های غنی‌تر بهره می‌برد که شامل پشتیبانی از فناوری پیش روی +HDR10 می‌شود. هدف این فناوری ارائه‌ی عملکرد HDR پویا از فرمت HDR اختصاصی دالبی و دالبی ویژن در پروتکل استاندارد باز HDR10 است. سری EZ1000 همچنین از فرمت هیبرید لوگ گاما (HLG)، فرمت HDR پیش روی دیگری که در سیگنال‌های مخابراتی استفاده خواهد شد پشتیبانی می‌کند.

ابعاد بزرگ نمایشگر و توسعه‌ی پشتیبانی از فرمت HDR، به تنهایی مدل ۷۷ اینچی EZ1000 را به یک مدل قابل توجه در میان دیگر تلویزیون‌های پاناسونیک تبدیل می‌کند. اما پاناسونیک برای بهبود کیفیت تصویر از شرکت‌های هالیوودی نیز بهره گرفته است.

در اقدام دیگری برای ایجاد تمایز بین این تلویزیون جدید با دیگر تلویزیون‌های اولد، پاناسونیک به لطف تاییدیه‌ی THX 4K، کیفیت تلویزیون‌های خود را تضمین کرده است. در حالی که تعداد زیادی از تلویزیون‌های پیشرفته نظیر تلویزیون‌های سری 4K سونی از تاییدیه‌ی THX 4K بهره نمی‌برند، این مزیت، یک معیار قابل توجه برای محصول پاناسونیک محسوب می‌شود. نمایشگرها برای دریافت برچسب تایید THX، باید آزمایش‌های سطح بالایی را با ضوابط مختلف پشت سر بگذارند؛ اما در صورت قبولی از مزیت پیش‌تنظیمات بهبودیافته‌ی اختصاصی THX برخوردار می‌شوند. مدل  ۷۷ اینچی EZ1000 اکنون در میان معدود تلویزیون‌های برخوردار از این تاییدیه قرار می‌گیرد و از پیش‌تنظیم حالت سینمایی THX 4K بهره می‌برد.

کیفیت تصویر تنها جنبه‌ی بهبودیافته‌ی EZ1000 محسوب نمی‌شود. همانطور که با مشاهده‌ی تصویر این محصول مشخص می‌شود، پایه‌ی این تلویزیون در واقع یک اسپیکر ۷۰ واتی داینامیک بلید است. این اسپیکر توسط تکنیکس، برند اختصاصی صدای های‌فای پاناسونیک طراحی شده است. اسپیکر بلید میزبان درایورهای چندگانه‌ای است و به منظور بهبود صدای باس، مجهز به رادیاتورهای چهارگانه‌ی غیرفعال است. از  آنجایی که این اسپیکر در طول تلویزیون قرار گرفته است، نه‌تنها قدرت بالایی دارد، بلکه به طرز غیرمنتظره‌ای نیز باریک است.

پاناسونیک با نمایش این تلویزیون اقدام هیجان‌انگیزی انجام داده است. اما همانطور که مدل ۶۵ اینچی پیشین پاناسونیک راهی به بازار آمریکا پیدا نکرد، عرضه‌ی این محصول جدید نیز در آمریکا فعلا نامشخص است. پاناسونیک در حال حاضر قیمت یا زمان عرضه‌ی این محصول را اعلام نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات