ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل به ۹۹۵ گیگابیت برثانیه رسید؛ ظرفیت اینترنت داخل بدون تغییر

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل در ۳ ماهه نخست امسال با افزایش ۲۵۲ گیگابیت بر ثانیه به ۹۹۵ گیگابیت برثانیه رسید.
تبلیغات

بر اساس گزارش دفتر بررسی‌های اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، درباره‌ی آخرین وضعیت شاخص‌های توسعه‌ای بخش ارتباطات کشور مربوط به ۳ ماهه نخست امسال، ظرفیت پهنای باند اینترنت بین الملل که تا پایان سال ۹۵ حدود ۷۴۳ گیگابیت بر ثانیه بود تا پایان خردادماه و با افزایش ۲۵۲ گیگابیت، به ۹۹۵ گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

گزارش‌ها حاکی است، وضعیت ترانزیت ارتباطات بین الملل طی این مدت تغییری نداشته و میزان ترانزیت ارتباطات دیتای بین الملل تا پایان خردادماه ۳ هزار و ۶۰۰ لینک STM۱ اعلام شده است. این درحالی است که مطابق با برنامه ششم توسعه، شرکت ارتباطات زیرساخت موظف شده تا پایان این برنامه، ظرفیت ترانزیت ارتباطات دیتا را به ۳۰ ترابیت برثانیه برساند.

براساس گزارش ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات، در ۳ ماهه نخست امسال، حدود ۲ هزار کیلومتر به ظرفیت شبکه کابل فیبرنوری بین شهری کشور افزوده شده است و این ظرفیت از ۶۲ هزار و ۶۰۲ کیلومتر در سال ۹۵ به ۶۴ هزار و ۲۰۵ کیلومتر در خردادماه سال ۹۶ رسیده است.

در همین راستا و با وجود تاکید مکرر وزارت ارتباطات، مبنی بر توسعه شبکه ملی اطلاعات برای جابجایی اطلاعات در داخل کشور، ظرفیت شبکه اینترنت داخلی کشور بدون تغییر نسبت به سال ۹۵ همچنان ۶ هزار و ۸۰۰ گیگابیت برثانیه است و ظرفیت شبکه انتقال تجهیزات فیبرنوری به یکهزار و ۴۱ گیگابیت برثانیه رسید.

درهمین حال میانگین تاخیر در ارسال بسته‌های دیتا در شبکه داخلی کشور نیز بهبود یافته و از ۲۰ میلی ثانیه به ۱۹.۶ میلی ثانیه رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات