لاجیتک از کیبورد کرفت و اسپیکر ام ایکس سوند رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
کمپانی لاجیتک از کیبورد جدید کرفت و اسپیکرهای دسکتاپ ام‌ایکس سوند رونمایی کرد.
تبلیغات

لاجیتک امروز از چند محصول جدید مرتبط با رایانه‌های دسکتاپ رونمایی کرد. کیبورد کرفت و بلندگوهای ام‌ایکس سوند از جمله محصولات جدید این شرکت هستند. به‌نظر می‌رسد کیبورد کرفت جدید لاجیتک می‌تواند امکانات شخصی‌سازی را به انگشتان شما بیاورد. بلندگوهای ام‌ایکس سوند نیز یک بازطراحی زیبا و ساده از اسپیکرهای معمولی دسکتاپی را ارائه می‌دهند.

لاجیتک با ساخت کیبوردهای پیشرفته‌ی بیشتر و اعمال یک نمای بسیار زیبا و ظریف به بلندگوهای دسکتاپی جدیدش، قصد دارد تا بر محیط رایانه‌های دسکتاپ شما احاطه داشته باشد.

کیبورد کرفت و اسپیکر ام‌ایکس سوند از سبک طراحی محصولات دسکتاپی اخیر کمپانی لاجیتک پیروی می‌کنند. از چشم‌انداز بیرونی، ظاهرا لاجیتک در حال کار روی ساخت یک اکوسیستم است که بتوان آن را با اپل مقایسه کرد.

لاجیتک کرفت (Logitech Craft)

بدون هیچ شکی، ورودی‌های کیبورد لاجیتک کرفت آن را یک سروگردن بالاتر از اکثر کیبوردهای دیگر قرار می‌دهد. بخش دایره‌ای که لاجیتک آن را Crown نامیده، یک ابزار ورودی اضافه است که به سازندگان و طراحان در جریان کاریشان کمک می‌کند. این محصول جدید قابلیت‌های شخصی‌سازی و توسعه پذیری شبیه به کیبورد ام‌ایکس مستر ۲ اس را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از اپلیکیشن تنظیمات لاجیتک شما می‌توانید تعیین کنید که کنترل‌های ابزار Crown چه کاری انجام دهند. قدرت واقعی Crown به قابلیت‌ یکپارچه‌سازی این بخش با اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث بر می‌گردد.

کیبورد لاجیتک کرفت

ورودی دایره‌ای و خلاقانه‌ی کیبورد لاجیتک کرفت را می‌توان نسخه‌ای ساده‌تر شده از سرفیس دیال مایکروسافت دانست. شاید این محصول با نمایشگرهای لمسی بزرگ متصل نشود اما در عین حال اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث می‌توانند از یکپارچه‌سازی عمیق با این محصول نهایت بهره را ببرند. کیبورد کرفت برای اپلیکیشن‌های ادوب کلود پروفایل‌های شخصی‌سازی شده دارد. لاجیتک می‌گوید که این ویژگی شامل فوتوشاپ سی‌سی، Illustrator CC، پریمیر پرو سی‌سی و ایندیزاین سی‌سی می‌شود. علاوه بر این کیبورد یاد شده برای هر یک اپلیکیشن‌های مایکروسافت آفیس مثل ورد، اکسل و پاورپوینت، پروفایل سفارشی دارد و با این اپ‌ها نیز یکپارچه شده است. وب‌سایت 9to5Mac از آرنتو پرت-جنتیل مدیر محصولات کمپانی لاجیتک این سوال را پرسیده است: چرا این کمپانی تصمیم گرفته تا کار خود را با این نوع محصولات شروع کند؟ وی در پاسخ توضیح داده که این اقدام به دلیل تعاملات مشتریان بوده و لاجیتک این را می‌داند که این اپلیکیشن‌ها باید بیشترین بهره را از یک ابزار ورودی مثل Crown ببرند.

ابتدا به‌نظر می‌رسید که Crown فقط به انجام یک قابلیت در هر اپلیکیشن محدود خواهد بود. پرِت جِنتل نشان داده که این ابزار چقدر می‌تواند قدرتمند باشد و کاربر چه کارهایی می‌تواند با استفاده از آن انجام دهد. به‌عنوان مثال در هنگام استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ سی‌سی، پرت جنتل یک ابزار قلم‌مو را انتخاب کرده و نشان داده که چگونه می‌توان این ابزار را از طریق Crown کنترل کرد. با یک تپ آهسته بخش Crown فعال خواهد شد و سپس می‌توان مواردی مثل ابعاد قلم‌مو، سختی، شفافیت و ... را با آن تنظیم کرد. تمام این تغییرات بدون نیاز به جابه‌جا کردن ماوس یا بدون نیاز به حرکت دادن انگشتان روی کیبورد قابل انجام است. همچنین نیازی به میانبرهای صفحه‌کلید نخواهید داشت زیرا Crown از قبل چندین کاربرد و قابلیت مختلف را برای هر یک از ابزارهای اصلی فتوشاپ آماده کرده است. جتل در ادامه می‌گوید که تجربه‌ی Crown تجربه‌ی یک ابزار ظریف را به کاربر منتقل خواهد کرد که به‌سادگی می‌توان به استفاده از آن عادت کرد.

نویسنده‌ی وب‌سایت 9t5Mac اعلام کرده که پس از کار با کیبورد مورد بحث، دیگر از کلید‌های میانبر استفاده نکرده اما قابلیت‌های Crown فراتر از چند کاربرد معمولی است. این ویژگی یک روش ورودی اضافه را به ناحیه‌ای که قبلا با آن احساس راحتی داشته‌اید، اضافه می‌کند. تجربه‌ی کاربری این ویژگی شبیه به اولین تجربه‌ی ماوس ام‌ایکس مستر است که مسلما اگر با آن هم کار کرده‌ باشید از کارکرد آن ماوس قطعا رضایت دارید. ماوس مورد بحث چند دکمه‌ی اضافه دارد؛ اما این دکمه‌ها به میزان قابل توجهی بر جریان‌ کاری شما تاثیر خواهد داشت. کیبورد کرفت نیز به دلیل داشتن ابزار ورودی اضافه و کاربردی، تجربه‌ی کاربری مشابهی با ماوس مورد اشاره را به ارمغان می‌آورد.

کرفت

البته همه‌ی اپلیکیشین‌ها همانند فتوشاپ تا به این حد با کیبورد یاد شده یکپارچه نشده‌اند. در واقع توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های دیگر باید تغییراتی در کد این اپ‌ها ایجاد کنند تا با ابزار ورودی Crown سازگاری داشته باشند. پرت جنتل اعلام کرده که کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری (SDK) این ابزار در آینده برای شرکت‌های علاقمند در دسترس قرار خواهد گرفت.

اپلیکیشن تنظیمات لاجیتک برای افرادی که به‌دنبال شخصی‌سازی هستند، یکسری قابلیت جدید ارائه می‌کند. در اپلیکیشن فتوشاپ مخصوص مک، می‌توان Crown را به نحوی پیکربندی کرد که بتوان با آن در بین تصاویر جابه‌جا و با فشردن هرکدام به حالت ویرایش منتقل شد. پس از تست این ویژگی‌ها شاید حس کنید که نیاز به کنترل‌های بیشتری دارید.

ابزار ورودی Crown در کیبورد کرفت باعث می‌شود به یاد تاچ‌بار لمسی مک‌بوک پرو‌های اپل بیفتیم که تا کنون چندان توسط کاربران مورد استفاده قرار نگرفته‌است. 

کرفت حسی لمسی را به کاربر انتقال خواهد داد درحالی‌که تاچ‌بار مک‌بوک پروهای اپل از چنین قابلیتی بی‌بهره است. با کرفت نیازی نیست تا برای انجام هرکاری نگاه خود را از صفحه‌نمایش دور کنید و می‌توان کار را بدون نیاز به جابه‌جایی دید، با این کیبورد انجام دهید. یکی از مزایای تاچ‌بار این است که هم‌اکنون اپ‌های بیشتری از آن پشتیبانی می‌کنند، که البته این تعداد اپ، پس از انتشار SDK کیبورد جدید لاجیتک، بیشتر هم خواهد شد.

نویسنده‌ی این مقاله که یک هفته با کیبورد لاجیتک کرفت کار کرده، می‌گوید که این محصول دو مشکل دارد. در ادامه توضیحات وی را در مورد کیبورد کرفت می‌خوانیم: «اولین مورد به تجربه‌ی فشردن کلیدها مرتبط است. در حالیکه کلیدها زیر انگشتان من حس خوبی دارند، اما جابه‌جاشدن روی کلید‌ها در هنگام تایپ کردن باعث ایجاد صداهای اضافه می‌شود. دومین مورد منفی در مورد کیبورد مورد بحث شاید کمی به‌نظر شما عجیب آید. من آروز دارم که همه‌ی اپلیکیشن‌ها از همین حالا با Crown سازگاری داشته باشند. پس از استفاده از این ابزار به این فکر می‌کنم که قبلا بدون آن چگونه با برخی اپلیکیشن‌ها کار می‌کرده‌ام.»

از دیگر قابلیت‌های کیبورد جدید لاجیتک می‌توان به درگاه یواس‌بی نوع سی برای شارژ آن اشاره کرد. این محصول همچنین به نور پس‌زمینه مجهز شده است. بنا به اعلام لاجیتک، باتری این دستگاه می‌تواند با هربار شارژ حداقل تا یک هفته انرژی لازم برای کارکرد خود را تامین کند. نور زمینه‌ی کلیدها به محض اینکه انگشتان‌تان روی آن‌ها قرار بگیرد به طور کاملا خودکار روشن خواهند شد.

اسپیکر ام‌ایکس سوند (MX Sound)

لاجیتک از یک بلندگوی جدید به نام ام‌ایکس سوند نیز رونمایی کرده است. طراحی دایره‌ای این دستگاه و لوله‌های پشتی آن باعث شده تا ظاهری مناسب و زیبا روی میز کاربر ارائه دهد و اگر در کنار این اسپیکر از کیبورد کرفت استفاده کنید وضعیت نمای میزکارتان بهتر هم خواهد شد.

ام ایکس سوند

نویسنده‌ی اصلی این مقاله که چند روز با این اسپیکرها کار کرده، می‌گوید پس از استفاده از این محصول، از شفافیت و کیفیت بالای پخش صدا متعجب شده است. وی می‌گوید کیفیت پخش صدا در ام‌ایکس سوند آنقدر خوب بوده که در واقع باعث شده تا یک تجربه‌ی کاربری عجیب ایجاد شود. نویسنده 9to5Mac همچنین می‌گوید که پس از بالابردن صدا تا بیشترین حد ممکن، انتظار داشته تا صوت خروجی با مشکل اعوجاج مواجه شود اما اسپیکرهای مورد اشاره هرگز چنین مشکلی را نشان نداده‌اند. وی همچنین اعلام کرده که حجم صدای خروجی از این اسپیکر بسیار زیاد و قوی بود و امکان شنیدن واضح صدا در سراسر آپارتمان او با این بلندگو فراهم بوده است.

ام ایکس ساند

ام‌ایکس سوند به دو درگاه ۳.۵ میلی‌متری و یک جک مخصوص هدفون مجهز شده است. این محصول امکان اتصال به دو دستگاه مجهز به بلوتوث ۴.۱ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.اسپیکر جدید لاجیتک طراحی ساده و زیبایی دارد و به کنترل‌های پشتی مجهز شده است. ظرافت به‌کار گرفته شده در طراحی این محصول، باعث شده تا از نظر زیبایی‌شناسی نیز مورد توجه قرار گیرند.

چه بخواهید ویدیوهای یوتیوب را تماشا کنید و چه اهل فیلم‌ دیدن یا گوشی دادن به موسیقی باشید، مسلما اسپیکرهای لاجیتک ام‌ایکس سوند می‌تواند پاسخگوی نیازتان باشد. این محصول با قیمت ۹۹ دلار در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

کیبورد لاجیتک کرفت و اسپیکر ام‌ایکس سوند از ماه اکتبر به ترتیب با قیمت ۱۹۹.۹۹ و ۹۹.۹۹ دلار از طریق وب‌سایت رسمی این کمپانی به آدرس www.Logitech.com قابل خرید است.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات