ایسوس در ایفا 2017 هدست واقعیت ترکیبی معرفی کرد

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس با رونمایی هدست ویندوزی خود در ایفا ۲۰۱۷، رسما وارد دنیای واقعیت ترکیبی شد.
تبلیغات

کمپانی ایسوس نیز همانند هموطن خود ایسر، روز شلوغی را در آغاز غیررسمی IFA 2017 سپری کرده است. این کمپانی تایوانی علاوه بر معرفی محصولات مختلف، هدست واقعیت ترکیبی ویندوزی خود را نیز در این رویداد به نمایش گذاشته است. این دستگاه بخشی از برنامه‌ی مایکروسافت برای فراگیرتر کردن استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی است که در این راستا با برندهای مختلفی همکاری می‌کند.

پیشتر در جریان کامپیوتکس ۲۰۱۷ تایوان در ماه می، ایسوس نمونه‌ی اولیه این هدست را معرفی کرده بود و حالا در ایفا ۲۰۱۷ شاهد نمونه‌ی اصلی و انتشار اطلاعاتی بیشتر پیرامون آن هستیم. هدست جدید ایسوس تنها ۴۰۰ گرم وزن دارد و با بهره‌گیری از یک طراحی متعادل، فشار بسیار کمی را روی بینی و صورت کاربر وارد می‌کند. از همین روی هنگام استفاده از این هدست برای طولانی مدت، مشکل زیادی نخواهید داشت.

البته در ظاهر طراحی هدست واقعیت ترکیبی ایسوس غیرمعمول به نظر می‌رسد. صفحه‌ی جلوی هدست با انبوهی از اشکال چندضلعی احاطه شده است که با استفاده از شکست نور ترکیب زیبایی را نمایش می‌دهند. داخل هدست دارای پوشش آنتی‌باکتریال (ضدباکتری) است و از موادی استفاده شده که فضای داخل را کاملا پاکیزه نگه می‌دارد.

هدست جدید ایسوس نیز همانند دیگر هدست‌هایی که تحت عنوان Mixed Reality معرفی شده‌اند، دارای دو دوربین جلو روی لولاهای خود است که امکان ردیابی با شش درجه آزادی را دارد. نصب و راه‌ندازی این هدست به هیچ‌گونه حسگر خارجی یا حتی نرم‌افزار اضافی نیازی ندارد و کمپانی سازنده مدعی شده که تمام تلاش خود را برای ساده‌سازی کاربری آن به کار گرفته است.

یکی از مهمترین اهداف برنامه‌ی ردموندی‌ها این است که بتوانند تکنولوژی واقعیت افزوده را دسترس‌پذیرتر از گذشته کرده و کاربری آن را آسان کنند. بی‌شک plug and play بودن هدست جدید ایسوس از همین هدف الهام گرفته است.

پیتر هان، نایب رییس بخش دستگاه‌ها و راهکارهای مشارکتی مایکروسافت گفته است:

ما از همکاری خود با ایسوس برای عرضه‌ی هدست واقعیت ترکیبی هیجان‌زده هستیم و تلاش می‌کنیم تجربه‌ی استفاده از محتوایی شگفت‌انگیز را در محصولی ارزان‌قیمت و در دسترس با کاربری آسان ارائه کنیم. ادغام واقعیت ترکیبی ویندوز با طراحی و ساخت ایسوس، باعث شده است تا با محصولی مناسب، راحت و جذاب روبه‌رو باشیم که می‌تواند در درسترس همه‌ی خریداران باشد و تخیلات آنها را به واقعیت تبدیل کند.

اریک چن، نایب رییس ایسوس نیز از همکاری این کمپانی با مایکروسافت ابراز خرسندی کرده و از محصول جدید خود به عنوان پیشگام و جلودار تکنولوژی جدید یاد کرده است.

ایسوس به تاریخ دقیق عرضه‌ی این هدست یا قیمت و جزئیات آن از جمله رزولوشن دستگاه اشاره‌ای نکرده است. با این وجود می‌توانیم تا پایان سال ۲۰۱۷، شاهد اولین موج از عرضه‌ی محصولات مبتنی بر واقعیت ترکیبی ویندوز باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات