کمپین اعتراض به حذف اپلیکیشن های ایرانی در آستانه ۱۵ هزارتایی شدن

پنج‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور، حال کمپینی اعتراضی برای رساندن صدای توسعه دهندگان ایرانی به گوش تیم کوک در کشورمان به راه افتاده است.
تبلیغات

چندی پیش اپل در اقدامی عجیب شماری از اپلیکیشن‌های ایرانی موجود در اپ استور را با بهانه‌ی تحریم‌های آمریکا علیه ایران از اپ‌استور حذف کرد. کاپرتینویی‌ها حذف اپلیکیشن‌های ایرانی را به مرور انجام داده و در نهایت به سراغ اپلیکیشن‌های پرکاربردی موجود در فروشگاه خود رفتند. حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از روی اپ استور از این جهت اهمیت دارد که نزدیک به ۱۱ درصد از گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در ایران، آیفون‌های اپل هستند. در واقع بنابر آمارهای منتشر شده، نزدیک به ۶ میلیون نفر از دارندگان گوشی‌های هوشمند در کشورمان از آیفون‌های اپل استفاده می‌کنند و از این‌رو حذف اپلیکیشن‌های ایرانی را باید ضربه‌ی بزرگی به کاربرانی خواند که روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند.

البته حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور را نباید یک مشکل جدید بر سر راه توسعه‌دهندگان و کاربران گجت‌های اپلی خواند، چراکه انتشار یک اپلیکیشن ایرانی در اپ استور پیش از این نیز فرایند بسیار پیچیده‌ای داشت. ضمنا باید به این نکته نیز اشاره کنیم که مواجهه با پیام خطای ۱۰۰۹ را باید در زمره‌ی یکی از عمومی‌ترین مشکلاتی خواند که تقریبا هر یک از کاربران ایرانی گجت‌های اپلی با آن روبه‌رو شده‌اند.

کمپین حذف اپلیکیشن های ایرانی از اپ استور

حال کمپینی در کشورمان به راه افتاده که هدف از آن جمع آوری ۱۵ هزار امضا برای رساندن صدای توسعه‌دهندگان ایرانی به گوش تیم‌کوک، مدیرعامل اپل است. در نامه‌‌ای که رونوشتی از آن برای محمد جواد ظریف، وزیر خارجه‌ کشورمان نیز ارسال شده، با اشاره به تعداد کاربران ایرانی آیفون‌های اپل، حذف اپلیکیشن‌های ایرانی یک اقدام منفی در جهت پیشرفت استارتاپ‌ها و توسعه‌دهندگان ایرانی اعلام شده است.

این کمپین که با هشتگ StopRemovingIranianApps# در شبکه‌های اجتماعی قابل پیگیری است، در زمان نگارش این مطلب، موفق به جمع آوری بیش از ۱۳٫۹۰۰ امضا شده است. برای شرکت در این کمپین می‌توانید اینجا کلیک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات