شرکت Mobvoi از تیک‌هوم مینی مبتنی بر دستیار شخصی گوگل اسیستنت رونمایی کرد

چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
مطالعه 5 دقیقه
شرکت Mobvoi اسپیکر هوشمند جدید خود را با نام تیک‌هوم‌ مینی و قیمت زیر ۱۰۰ دلار معرفی کرد.
تبلیغات

کمپانی Mobvoi اخیرا اعلام کرده که قصد دارد از دو ساعت هوشممد مجهز به سیستم عامل اندروید پوشیدنی رونمایی کند. حال این کمپانی، دستگاه خانگی هوشمند جدید خود موسوم‌به تیک‌هوم مینی را معرفی کرده است‌. این دستگاه بر پایه‌ی دستیار شخصی گوگل اسیستنت کار می‌کند و کاربران می‌توانند با بهره گرفتن از آن به‌آسانی با استفاده از دستورات صوتی با سایر دستگاه‌های هوشمند خانگی تعامل برقرار کنند؛ درست مثل روش تعامل با اسپیکر هوشمند گوگل‌هوم.

از آنجا که نسخه‌ی گوگل اسیستنت مورد استفاده در تیک‌هوم مینی دقیقا مشابه نسخه‌ی گوگل اسیستنت اسپیکر گوگل‌هوم است، بنابراین می‌توانید هر نوع سوالی را با دستورات صوتی از این محصول پرسیده و پاسخ آن‌ها را دریافت کنید. این یعنی اگر نیاز به تنظیم هشدار دارید، تیک‌هوم مینی می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. همچنین می‌توانید در صورت نیاز دما‌ی ترموستات هوشمند خود را از طریق این دستگاه تنظیم کنید و بدین منظور نیازی به استفاده از گوشی هوشمند نخواهید داشت.

تیک‌هوم‌مینی همه‌ی امکانات گوگل‌هوم و دیگر دستگاه‌های مبتنی بر دستیار هوشمند گوگل اسیستنت را با قیمتی کم‌تر و در قالب محصولی با ابعاد کوچک‌تر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. افزون بر آنچه گفته شد، این دستگاه با قیمتی کم‌تر از ۱۰۰ دلار  به بازار عرضه خواهد شد، بنابراین هزینه‌ای که برای خرید این محصول می‌پردازید بسیار کم‌تر از هزینه‌ی خرید یک اسپیکر هوشمند گوگل‌هوم خواهد بود و همین عامل برای بسیاری از مشتریان یک نکته‌ی مثبت محسوب می‌شود. تیک‌هوم مینی همچنین با اسپاتیفای، ترموستات هوشمند نست، IFTTT، و بسیاری از سرویس‌ها و محصولات برند‌های دیگر دیگر سازگاری دارد.

یکی از ویژگی‌های مهم تیک‌هوم‌مینی این است که این محصول از گواهی آی‌پی ایکس ۶ (IPX6) بهره می‌برد، بنابراین دستگاه نامبرده در برابر پاشش قطرات آب تا حدی مقاوم خواهد بود اما کاملا هم ضدآب نیست. بدین ترتیب اگر احیانا قطرات آب روی این محصول ریخته شود مشکلی برای آن به‌وجود نخواهد آمد. در جلوی تیک‌هوم مینی تعدادی کنترل برای تعامل با دستگاه در حالت دستی در نظر گرفته شده است، بنابراین شما می‌توانید از طریق این بخش حجم صدا را کم و زیاد کرده و یا این محصول را روشن و خاموش کنید. علاوه بر این یک دکمه‌ی میکروفون مخصوص روی محصول مورد بحث تعبیه شده که با استفاده از آن می‌توان از دستیار شخصی گوگل اسیستنت استفاده کرد. البته می‌توانید با گفتن عبارت Ok Google نیز دستیار شخصی گوگل اسیستنت را روی تیک‌هوم مینی فعال کنید. یکی دیگر از امکانات این محصول بهره بردن از باتری است. بدین ترتیب برای استفاده از تیک‌هوم مینی نیاز به اتصال دائمی آن به یک منبع تغذیه نخواهید داشت و در واقع می‌توانید این محصول کوچک را به‌راحتی با خود حمل کنید.

در حال حاضر این دستگاه فقط از سه زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی پشتیبانی می‌کند و پشتیبانی از زبان‌های جدید نیز احتمالا در آینده به آن اضافه خواهد شد. وزن محصول نامبرده حدود ۲۷۶ گرم است و بنابر‌این می‌توان آن را یک دستگاه خیلی سبک دانست. باتری به کار گرفته شده در تیک‌هوم مینی ظرفیت ۲۶۰۰ میلی آمپرساعتی دارد و به همین جهت می‌توان با هر بار شارژ کامل تا چند ساعت با آن کار کنید.  البته در صورت اتمام باتری می‌توانید این دستگاه را به شارژر متصل کنید. کمپانی Mobvoi اعلام کرده که تیک‌هوم مینی در فصل زمستان به بازار عرضه خواهد شد. اگرچه این شرکت در بیانیه‌ی خود اعلام کرده که قیمت محصول نامبرده زیر ۱۰۰ دلار خواهد بود، اما تاکنون قیمت دقیق این دستگاه تایید نشده است. افزون بر این هنوز مشخص نشده که پس از عرضه‌ی تیک‌هوم مینی، امکان خرید این محصول از چه طریقی فراهم خواهد بود. دستگاه مورد بحث در رنگ‌ مشکی، سفید، قرمز، زرد، سبز، آبی و آبی روشن در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این محصول مشاهده کنید.

تیک هوم‌مینی

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات