IDC: سهم بازار آیفون سال آینده ۹.۱ درصد رشد خواهد داشت

چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش IDC، استقبال زیاد از آیفون ۸ اپل باعث می‌شود تا سهم بازار گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۹.۱ درصد رشد داشته باشد.
تبلیغات

بر اساس جدیدترین گزارش موسسه‌ی IDC که روز گذشته منتشر شد، رشد اسمی سالانه‌ی اپل در سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱.۵ درصد خواهد بود. این رقم، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با افت ۷ درصدی تقاضای آیفون در سال گذشته، محسوب می‌شود. انتظار می‌رود که وضعیت مالی اپل در سال آینده، پیشرفت چشمگیری داشته باشد. IDC معتقد است که ورود آیفون ۸ به بازارهای جهانی، باعث خواهد شد تا اکثر کاربران، گوشی‌های خود را به این مدل ارتقا دهند. با اینکه آیفون ۸ کمتر از یک ماه دیگر معرفی می‌شود، IDC می‌گوید که اکثر کاربران تا سال آینده‌ی میلادی برای ارتقا گوشی خود، صبر خواهند کرد. بر اساس پیش‌بینی IDC، سهم بازار آیفون در سال ۲۰۱۸ میلادی، به لطف مدل‌های آیفون ۸ و ۷ اس و ۷ اس پلاس، رشدی ۹.۱ درصدی را تجربه خواهد کرد.

اپل معمولا به طور متوسط نزدیک به ۱۴ درصد از بازار گوشی‌های موبایل را در اختیار دارد. ۸۵ درصد از این بازار در اختیار اندروید و باقی آن هم به سیستم‌های عامل دیگر تعلق دارد. این آمار بر اساس تعداد دستگاه‌ها به‌دست آمده است؛ ولی اگر شاخص آمار را از تعداد به ارزش دستگاه‌ها تغییر دهیم، موضوع کاملا به نفع اپل، عوض می‌شود. IDC می‌گوید که تا سال ۲۰۲۱ میلادی، ۳۶ درصد از کل ارزش بازار گوشی‌های هوشمند در اختیار اپل خواهد بود که رقمی نزدیک به ۱۸۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. این رقم بیش از نیمی از مجموع درآمد کل تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی خواهد بود. در ضمن این رقم بدون در نظر گرفتن درآمد حاصل از فروشگاه اپ استور، به‌دست آمده است.

سهم بازار iOS

به نظر شما آیا آیفون ۸ می‌تواند چنین تغییر بزرگی در سهم بازار گوشی‌های آیفون ایجاد کند؟

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون ۸ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات