فولکس‌واگن: فرمول یک در مسیر خطرناکی قرار گرفته است

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مدیر تیم موتوراسپرت شرکت خودروسازی فولکس‌واگن می‌گوید مسابقات فرمول یک به علت هزینه‌های بالا در مسیر خطرناکی قرار دارد.
تبلیغات
برنارد گاب‌مایر، مدیر تیم موتوراسپرت شرکت خودروسازی فولکس‌واگن می‌گوید:فرمول یک به علت هزینه‌های سرسام‌آور  برای راه‌اندازی تیم‌ها، در مسیر خطرناکی قرار گرفته است. چیس کری و راس برون رؤسای فرمول یک، اصرار دارند تا زمانی که توافق کنونی در سال ۲۰۲۰ پایان می‌یابد، توزیع درآمد میان تیم‌های شرکت کننده در فرمول یک عادلانه‌تر باشد.
فرمول یک / formula 1
گاب‌مایر در طی سفر اخیرش به هند به مجله موتوراسپرت گفت: تیم‌هایی مانند فورس ایندیا (Force India) از مدیران فرمول یک خواسته‌اند که به سرعت روی کاهش هزینه‌ها تمرکز کنند. گاب‌مایر معتقد است تیم‌های کوچک‌تر مسیر بسیار خطرناکی را دنبال می‌کنند. دو برند فولکس‌واگن - پورشه و آئودی - اخیرا به مسابقات فرمول E پیوسته‌اند. فرمول یک در یک مسیر خطرناک است و هزینه‌های آن برای بیشتر تیم‌ها زیاد است. اکثر تیم‌ها، به غیر از چهار تیم بزرگ (فراری، مرسدس، ردبول و رنو) ، مشکلات مالی دارند و درآمدها نمی‌توانند با هزینه‌های جاری بخوانند. به نظر شخصی من با توجه به طبیعت گران‌قیمت مسابقات فرمول یک، آن‌ها قدم در راه بسیار خطرناکی می‌گذارند. ما اثرات آنرا در همه جا می‌بینیم. تیم مرسدس بیش از ۱۵۰۰ نفر پرسنل دارد که در پروژه فرمول یک مشغول به کار هستند، این برآورد حتی تامین‌کنندگان این تیم را هم در نظر نمی‌گیرد، اگر چه این تعداد زیاد نیست. شما باید در نظر بگیرید که چه دستمزدهای بالایی در انگلستان وجود دارد و آنها چه قدر مادی‌گرا هستند.

گاب‌مایر معتقد است آمریکایی‌ها نسبت به اروپایی‌ها در کنترل هزینه‌های تیم‌های ورزشی بهتر عمل کرده‌اند.

فرمول یک

گاب‌مایر با اشاره به مدیریت هزینه‌ها در اروپا گفت:

در آمریکا، آن‌ها در ذهنشان کنترل هزینه را انجام می‌دهند. آن‌ها به خوبی هزینه‌ها را مدیریت می‌کنند. ولی در اروپا، دسته‌بندی‌های مختلفی وجود دارد. در برخی از آن‌ها، کنترل هزینه واقعا خوب است، اما مسابقات فرمول یک کاملا خارج از این محدوده است.

گاب‌مایر فکر می‌کند که اگر مجریان و مدیران مسابقات فرمول یک می‌خواهند مجددا حامیان مالی بزرگی جذب کنند، باید نمایش بهتری از خود ارائه دهند. وی به این موضوع اشاره کرد که تعداد حامیان مالی کاهش یافته است:

حامیان بزرگ مانند شرکت‌های دخانیات دیگر وجود ندارند. تعداد حامیان مالی کوچک نیز پایین آمده است و تعداد تماشاچیان نیز به همین صورت در حال کاهش یافتن است. چیزی که در اینجا جور در نمی‌آید این است که به طور همزمان، هزینه‌ها در حال افزایش است. مدیران فرمول یک باید مسابقات را جذاب‌تر از پیش کنند.
دوکاتی مسابقه موتو جی پی  moto gp ducati

گاب مایر که رئیس سابق تیم موتو جی‌پی دوکاتی (Ducati MotoGP) بوده است، اعتقادا دارد که نمایش مسابقات موتو جی‌پی بسیار بهتر از فرمول یک است:

ما مقایسه نمی‌کنیم اما موتو جی‌پی صدها بار بهتر از مسابقات فرمول یک است. حامیان مالی، نظم مسابقات و نحوه حمایت مالی مسابقات موتورسواری سوپربایک جهانی بهتر از مسابقات فرمول یک هستند. از لحاظ تئوری موتو جی‌پی پتانسیل تجاری خوبی برای محبوبیت خود دارد و از این محبوبیت نیز به خوبی استفاده می‌کند. ما در گروه خود (فولکس‌واگن) تیم دوکاتی را داریم و می‌توانیم ببینیم که چه تفاوت‌هایی در حمایت مالی می‌تواند وجود داشته باشد. دوکاتی در حال دستیابی به بزرگترین حامی مالی است. حتی پورشه، بنتلی، آئودی نیز چنین حمایت مالی بزرگی را به دست نمی‌آورند. دوکاتی تیمی ویژه و قابل مقایسه با فراری است و حامیان مالی به تیم‌هایی که ارزش واقعی دارند کمک می‌کنند. آن‌ها در مسابقات فعالیت خوبی دارند، هم از نظر رسانه، هم مهمان‌نوازی، برنامه‌ریزی‌ها و چیزهای دیگر. اما تیم‌های مربوط به شرکت‌های خودروسازی در این زمینه خیلی خوب نمی‌کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات