گوگل با ARCore واقعیت افزوده را به گوشی های اندرویدی اضافه می‌کند

چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل از کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری جدیدی به‌نام ARCore رونمایی کرد. این کیت، فناوری واقعیت افزوده را به گوشی‌های هوشمند اندرویدی فعلی اضافه خواهد کرد.
تبلیغات

کمپانی گوگل امروز طی یک خبر، کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری جدید خود موسوم به ARCore را معرفی کرد. این SDK امکان بهره بردن از قابلیت‌های فناوری واقعیت افزوده را در مدل‌های فعلی و مدل‌های آینده‌ی گوشی‌های هوشمند اندرویدی، فراهم می‌کند. توسعه‌دهندگان علاقمند به تست این کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری جدید می‌توانند از همین حالا با آن کار کنند.

طی چند سال گذشته‌، تمرکز اصلی گوگل در این حوزه، بر پروژه‌ی واقعیت افزوده‌ی تانگو بوده است. ARCore بر پایه‌ی کاری که با پروژه‌ی تانگو انجام شد، توسعه یافت. برای بهره بردن از این ‌‌SDK نیازی به سخت‌افزارهای اضافه نخواهد بود و بنابراین امکان استفاده از ARCore در تمام گوشی‌های هوشمند اندرویدی فعلی وجود دارد.

ARCore در نهایت روی میلیون‌ها دستگاه مجهز به سیستم عامل اندروید اجرا خواهد شد، اما این اتفاق همین حالا رخ نخواهد داد؛ پروژه‌ی مورد بحث در حال حاضر با گوشی‌های هوشمند سری پیکسل گوگل و گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس که سیستم عامل اندروید ۷.۰ نوقا یا جدیدتر روی آن‌ها نصب شده، سازگاری دارد. هدف گوگل این است که کیت توسعه‌ی نرم‌افزاری جدید این کمپانی سرانجام به بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه اندرویدی اضافه شود.

غول دنیای جستجوگرهای اینترنتی قصد دارد تا با همکاری شرکت‌های تولیدکننده‌ی محصولات مجهز به سیستم عامل اندروید از جمله هواوی، ال‌جی، سامسونگ، ایسوس و غیره، این شرایط را فراهم آورد که SDK مورد بحث با کیفیت استاندارد و عملکردی مناسب روی دستگاه‌های مختلف اجرا شود. 

تمرکز اصلی ARCore برای ارائه‌ی قابلیت‌های تکنولوژی واقعیت افزوده، روی ردیابی حرکات از طریق دوربین گوشی‌های هوشمند است. این SDK امکان تشخیص جهت و جایگاه گوشی‌ را هنگام حرکت فراهم می‌کند.

ARCore همچنین می‌تواند سطوح افقی را با همان ویژگی مشابهی که جایگاه دقیق اشیاء روی در یا میز را در دنیای واقعیت افزوده تعیین می‌کند، شناسایی کند. SDK مورد اشاره همچنین به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا بتوانند از چراغ‌های روشنایی مجازی به طور یکپارچه در محیط اطراف استفاده کنند.

با توجه به اینکه ARCore برای تعداد زیادی از دستگاه‌های مبتنی بر اکوسیستم اندروید گوگل در دسترس قرار خواهد گرفت، این SDK می‌تواند به افزایش محبوبیت فناوری واقعیت افزوده کمک کند. کمپانی نامبرده اواخر سال جاری جزئیات بیشتری از این پروژه منتشر خواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات