اختراع ایستگاه شارژ فوق‌ سریع توسط پورشه

چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت خودروسازی پورشه روش جدیدی برای تامین برق جریان مستقیم در شارژرهای سریع اختراع کرد.
تبلیغات

شرکت آلمانی پورشه یکی از مطرح‌ترین خودروساز‌های جهان است که به تولید محصولات لوکس و اسپرت می‌پردازد. این شرکت چندین سال است که سرمایه‌گذاری زیادی روی خودروهای الکتریکی می‌کند، و طرح‌هایی را برای آینده‌ در زمینه‌ی این خودروها ارائه می‌کند.

پورشه به تازگی در مورد تلاش‌های خود برای ارائه‌ی شارژرهای فوق‌العاده سریع به رانندگان خودروهای برقی در سال‌های آینده صحبت کرد. اولین شارژر ۳۵۰ کیلووات جریان مستقیم CS Combo این شرکت در ماه گذشته به بهره‌برداری رسید و پورشه با سایر خودروسازان اروپایی همکاری می‌کند تا در چند سال آینده هزاران دستگاه از این شارژرها را در سراسر اروپا نصب کند.

گاهی اوقات شما باید ببینید که چه اتفاقی افتاده تا بتوانید موضوع را تایید کنید. این پیگیری ما را به برنامه‌ی ثبت اختراع ایالات متحده شماره ۲۰۱۷۰۲۴۰۰۶۳ می‌رساند. اختراعی که در تاریخ ۸ فوریه ۲۰۱۷ ثبت شده و امروز منتشر شده است. این اختراع چشم‌انداز پورشه را برای تامین برق تعدادی از ایستگاه‌های شارژ، و گزینه‌های پر قدرت در آن توضیح می‌دهد.

ایده‌ی اصلی اختراع جدید پورشه این است که عوامل قدرت مربوط به تعدادی از ایستگاه‌های شارژ را برای تامین برق مورد نیاز خودروهای الکتریکی بهینه‌سازی کند. برای به حداقل رساندن تلفات برق، بایستی حداقل یک ترانسفورماتور تدارک دیده شود که شامل حداقل یک سیم‌پیچ دلتا (مثلث) و ستاره‌ است. به این سیم‌پیچ‌ها به طور یکنواخت انرژی داده می‌شود تا فاز کنترل متعادل شود و در نتیجه باعث کاهش هارمونیک شود. همه‌ی این عملیات باعث افزایش قدرت ایستگاه شارژ می‌شود.

البته شارژ سریع ۳۰۰ کیلوواتی به میزان قابل توجهی بالاتر از قدرتی است که امروزه خودروهای الکتریکی موجود در بازار می‌توانند استفاده کنند؛ اما شرکت پورشه (و سایر خودروسازانی که درگیر تلاش برای اجرای شبکه اروپایی ایستگاه‌های شارژ  سریع هستند: مانند فورد، بی‌ام‌و، آئودی و دایملر) با این نوع برنامه‌ریزی برای تامین آینده‌ی وسایل نقلیه‌ی الکتریکی مجهز به باتری‌های بزرگ و زمان شارژ کوتاه آماده می‌شوند.

به عنوان مثال طبق گزارش وقتی خودروی الکتریکی Mission E در سال ۲۰۱۹ به بازار بیاید، ظرفیت ۹۵ کیلووات ساعت باتری آن می‌تواند در حدود ۱۵ دقیقه کاملا شارژ شود. خریداران این خودروی مفهومی در آن زمان، به شبکه‌ای از شارژرهای سریع و آماده نیاز خواهند داشت. به همین علت است که از همین الان خودروسازهای بزرگ دنیا در حال برنامه‌ریزی برای تامین شارژ خودروهای خود هستند تا در آینده‌ی نزدیک مسئله‌ی شارژ خودروهای الکتریکی به معضل تبدیل نشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات