شیائومی، برترین کمپانی بازار لوازم پوشیدنی

جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شیائومی با پیشی‌ گرفتن از شرکت فیت‌بیت، هم اکنون در جایگاه نخست بازار ابزارهای پوشیدنی قرار گرفته است.
تبلیغات

یکی از شرکت‌های تحقیقاتی اعلام کرده که شیائومی همچنان به رشد خوب خود ادامه می‌دهد و حالا این کمپانی موفق شده به پرفروش‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی دستگاه‌های پوشیدنی جهان تبدیل شود. این در حالی است که فروش دستگاه های فیت‌بیت به ۴۰ درصد سقوط کرده است.

شیائومی مجددا به جمع پنج شرکت برتر فروشنده‌ی گوشی‌های هوشمند اضافه شده است. در گزارش جدیدی که توسط استراتژی آنالیتیکز منتشر شده، این کمپانی چینی موفق شده در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری با فروش ۳.۷ میلیون واحد از محصولات پوشیدنی خود، از دست‌یابی اپل و فیت‌بیت به جایگاه اولین شرکت پرفروش‌ گجت‌های پوشیدنی در این بازه‌ی زمانی جلوگیری کند. کمپانی فیت‌بیت در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷ تعداد ۳.۴ میلیون محصول به فروش رسانده و اپل نیز در این بازه ۲.۸ میلیون محصول پوشیدنی در آمریکا عرضه کرده است. 

سهم بازار دو کمپانی شیائومی و اپل در نسبت زمانی سال به سال افزایش یافته است. در واقع رشد این دو شرکت در بازه‌ی مورد اشاره به ترتیب از ۱۵ درصد به ۱۷ درصد و از ۹ درصد به ۱۳ درصد رسیده؛ اما سهم بازار فیت‌بیت در سال جاری نسبت به سال قبل از ۲۹ درصد به ۱۶ درصد کاهش یافته است.

Xiaomi

دو شرکت شیائومی و اپل با روش‌هایی بسیار متفاوت پا به عرضه‌ی ابزارهای پوشیدنی گذاشته‌اند. شیائومی محصولات متنوع‌تری را در این حوزه تولید می‌کند که اکثر این محصولات قیمت بسیار مناسبی داشته و امکاناتی مثل سنسور سنجش ضربان قلب و هشدارهای هوشمند را به کاربران ارائه می‌دهند. به عنوان مثال دستبند سلامتی می‌بند در کشور آمریکا با قیمت ۱۴.۹۹ دلار به فروش می‌رسد و این در حالی است که ارزان‌قیمت‌ترین ساعت هوشمند اپل ۲۶۹ دلار قیمت دارد. البته ساعت‌های هوشمند اپل کیفیت بالاتری دارند و قابلیت‌های پیشرفته‌تری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. هر دو شرکت نامبرده با تولید و عرضه‌ی محصولاتی متفاوت موفق شده‌اند تا در بازار ابزارهای پوشیدنی رشد قابل توجهی را تجربه کند ولی جایگاه کمپانی فیت‌بیت در این بازار کمی نامشخص است.

نیل موستون، از تحلیل‌گران استراتژی آنالیتیکز، در بخشی از بیانه‌ی خود در مورد بازار دستگاه‌های پوشیدنی گفته است:

با توجه به اینکه شیائومی در بازار مچ‌بندهای سلامتی ارزان‌قیمت فعالیت دارد و اپل نیز در این بازار ساعت‌های هوشمند رده‌بالا تولید می‌کند، کمپانی فیت‌بیت به نوعی در دام این دو شرکت قرار گرفته است.

در گزارش‌های استراتژی آنالیتیکز در مورد وضعیت دو شرکت اپل و شیائومی گفته شده که ساعت هوشمند بعدی اپل احتمالا به قابلیت‌هایی برای نظارت بر سلامت کاربر مجهز خواهد بود و چنین محصولی می‌تواند در دستیابی اپل به جایگاه پرفروش‌ترین شرکت تولید کننده‌ی لوازم پوشینی به این کمپانی کمک کند، اما در حال حاضر به دلیل عدم تولید مچ‌بندهای سلامتی از جانب اپل، کمپانی  شیائومی موفق شده تا در این بخش جلوتر از سایر رقبا باشد.

شیائومی پیش از رسیدن به وضعیت کنونی دو سال نا امید کننده را پشت سر گذاشته است. رشد انفجاری این شرکت چینی در دو سال اخیر با مشکلاتی همراه بوده که باعث شده این کمپانی نتواند در این بازه‌ی زمانی به اهداف خود در فروش محصولات دست یابد؛ اما حالا به نظر می‌رسد این کمپانی مجددا در مسیر پیشرفت و رشد قرار گرفته است. راه‌اندازی مراکز فروش آفلاین در چین و هند باعث شده تا شیائومی در سال قبل درآمدی یک میلیارد دلاری به دست آورد و به همین دلیل می‌توان امسال دید امیدوارانه‌تری به وضعیت این شرکت داشت. لی جون، مدیرعامل شیائومی، نیز اعلام کرده که این کمپانی در مسیر رشد خود به نقطه‌ی بزرگی دست یافته است.

شیائومی گفته که میزان فروش گوشی‌های هوشمند این کمپانی در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری نسبت به سه‌ماهه‌ی قبلی آن معادل ۷۰ درصد افزایش یافته است. شرکت چینی مورد اشاره در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷ تعداد ۲۳ میلیون گوشی‌ هوشمند به فروش رسانده است. حال با رسیدن به درآمد یک میلیارد دلاری، شیائومی سعی دارد تا بر فروش آفلاین و گسترش بین‌المللی خدمات خود بیشتر تمرکز کند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شیائومی موفق خواهد شد تا جایگاه پرفروش‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی دستگاه‌های پوشیدنی جهان را در آینده نیز حفظ کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات