میلیاردر گمنام اسپانیایی با شکست دادن جف بزوس، دومین ثروتمند جهان شد

جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
بنیان‌گذار مرموز کمپانی زارا، موفق شد با پشت سر گذاشتن جف بزوس، عنوان دومین فرد ثروتمند جهان را از آن خود کند.
تبلیغات

به گزارش فوربس، آمانسیا اورتگا، امروز پنج‌شنبه، به عنوان دومین فرد ثروتمند جهان در فهرست میلیاردهای بلومبرگ دست یافت. جف بزوس بنیان‌گذار و مدیرعامل آمازون که هفته‌ی گذشته برای چند ساعت موفق شد عنوان ثروتمندترین فرد جهان را تصاحب و جایگزین بیل گیتس شود، اکنون به جایگاه سوم تنزل یافته است.

سقوط بزوس ناشی از نوسانات ارزش سهام آمازون است. پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته، ارزش سهام این غول خرده فروشی آنلاین به میزان ۵ درصد کاهش یافت. فوربس، ثروت شخصی اورتگا را تا پنج‌شنبه بعداز ظهر ۸۵.۵ میلیارد دلار تخمین زده است که در مقایسه با ۸۴.۶ میلیارد دلار ثروت شخصی بزوس، رقم بالاتری محسوب می‌شود.

باوجود ثروت هنگفت اورتگا، بسیاری از مردم تا به حال نامی از وی نشنیده‌اند. این میلیاردر اسپانیایی به شدت شخص مرموزی است و به ندرت در محافل عمومی ظاهر می‌شود و در طول زندگی حرفه‌ای موفق خود بیش از چند مصاحبه‌ی انگشت‌شمار انجام نداده است.

کسب‌وکار اورتگا با پایه‌گذاری زارا، کمپانی مطرح پوشاک و مد و به همراه همسر سابقش روزالیا در سال ۱۹۷۵ آغاز شد. در حال حاضر، ایندیتکس، کمپانی خرده‌فروشی وی مالک شرکت‌های زارا، ماسیمو دوتی و پال اند بیر با ۷۴۸۵ شعبه در سرتاسر جهان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات