رشد ۶ درصدی فروش گوشی‌ های هوشمند در سه ماهه دوم ۲۰۱۷

پنج‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
آمارها نشان داده که فروش گوشی در طول سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ با رشد ۶ درصدی همراه شده است.
تبلیغات

سامسونگ و اپل همچنان عنوان اول و دوم فروش گوشی‌ هوشمند را دارند، اما سازندگان چینی مانند هواوی، شیائومی و اوپو با قدرت به رشد خود ادامه داده‌اند و توانسته‌اند فاصله خود را با دو سازنده اول کم کنند. میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۶ درصد افزایش به ۳۶۰.۴ میلیون گوشی رسیده است. رشد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند همچنان تک‌رقمی است و این رقم ناشی از خرید گوشی‌های هوشمند در کشورهای در حال توسعه مانند آفریقا و ارتقا به پرچمداران اندروید در کشورهای توسعه‌یافته اروپایی است.

میزان فروش سامسونگ که همچنان رتبه اول را در بین سازندگان گوشی‌های هوشمند دارد، با ۲ درصد افزایش به ۷۹.۲ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ رسیده است. فروش گلکسی اس ۸ توانسته است سامسونگ را از فاجعه گلکسی نوت ۷ نجات دهد. انتظار می‌رود گلکسی نوت ۸ با صفحه نمایش بزرگتر بتواند موقعیت سامسونگ را تثبیت کند. فروش اپل با یک درصد افزایش به ۴۱ میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ رسید که این رقم ۱۱ درصد از سهم بازار را تشکیل می‌دهد.

گزارش‌ها حاکی است که سهم جهانی اپل نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشته است. در حال حاضر تمام توجهات به سمت آیفون ۸ است.

فروش گوشی

هواوی همچنان رتبه سوم جدول را به خود اختصاص داده است و توانسته سهم جهانی خود را از ۹ به ۱۱ درصد برساند. هواوی همچنین توانسته فاصله خود را به شدت با اپل کاهش دهد و با عرضه مدل‌هایی همچون میت ۹ و پی ۱۰، عملکرد بهتری از اپل در بازارهای آسیا، اروپا و آفریقا داشته باشد.

اوپو با فروش ۲۹.۵ میلیون گوشی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ توانست سهم ۹ درصدی از بازار جهانی را از آن خود کند. اوپو توانست با افزایش خیره‌کننده ۶۴ درصدی نسبت به سال گذشته در بازارهای آسیا، اروپا و چین، سهم شرکت‌هایی همچون ال‌جی، تی‌سی‌ال-آلکاتل و زد‌تی‌ای را برباید.

شیائومی توانست با رشد ۵۹ درصدی نسبت به سال قبل رتبه پنجم را دوباره از آن خود کند و همچنین، سهم ۶ درصدی از بازار جهانی را کسب کند. گوشی‌های پایین‌رده اندرویدی شیائومی مانند ردمی 4A در هند بسیار محبوب شده‌اند و فروش این مدل‌ها، سهم برندهایی همچون میکرومکس و لنوو را در هند کاهش داده است. شیائومی امیدوار است که این روند در سال ۲۰۱۷ ادامه داشته باشد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات