هدست واقعیت ترکیبی دل وایزر با قیمت ۳۵۹.۹۹ دلار به فروش می‌رسد

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هدست واقعیت ترکیبی دل وایزر از ماه اکتبر امسال با قیمت ۳۴۹.۹۹ دلار در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

وایزر (‌Visor) اولین هدست ساخت کمپانی دل محسوب می‌شود که بر پایه‌ی پلتفرم واقعیت ترکیبی ویندوز مایکروسافت تولید شده است. حال می‌دانیم که این محصول از ماه اکتبر و با قیمت ۳۴۹.۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. پکیج کامل این محصول، به همراه دو عدد کنترلر با قیمت ۴۴۹.۹۹ دلار در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

کمپانی دل هم‌زمان با معرفی پلتفرم واقعیت ترکیبی ویندوز در ماه می، خبری در مورد برنامه‌های خود برای ساخت یک هدست جدید منتشر کرد و حالا این شرکت تاریخ و زمان عرضه‌ی محصول یادشده را نیز اعلام کرده است. با توجه به اینکه مایکروسافت پلتفرم یادشده را «واقعیت ترکیبی» نام‌گذاری کرده و با در نظر گرفتن این مورد که چند دوربین روی این نوع هدست‌ها تعبیه شده است، می‌توان گفت کاربر با استفاده از هدست‌های مبتنی بر تکنولوژی واقعیت ترکیبی ویندوز، تجربه‌ای بین فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد داشت. در دموهای اولیه‌ی پلتفرم مایکروسافت، فقط تعدادی از تجربه‌های فناوری واقعیت مجازی به نمایش درآمد و ظاهرا این مورد اصلی‌ترین قابلیتی است که کاربران می‌توانند در اولین موج هدست‌های واقعیت ترکیبی از آن بهره ببرند.

پیش‌بینی شده بود که هدست واقعیت ترکیبی دل یک محصول مقرون‌به‌صرفه باشد؛ اما این محصول نسبت به سایر هدست‌های موجود در بازار چندان ارزان‌قیمت محسوب نمی‌شود. هدست اچ‌تی‌سی وایو و لوازم جانبی مورد نیاز برای استفاده از آن (بدون در نظر گرفتن رایانه) با قیمت ۵۹۹ دلار به فروش می‌رسد. همچنین هدست آکیولس ریفت با قیمت ۳۹۹ دلار قابل خرید است که باعث شده از نظر قیمتی به نرخ تعیین‌شده برای هدست واقعیت ترکیبی دل بسیار نزدیک باشد. با توجه به قیمت مشابه بین هدست‌های جدید مبتنی بر پلتفرم مایکروسافت و هدست‌های واقعیت مجازی فعلی بازار، مایکروسافت و دل باید قابلیتی مهم و کاربردی برای محصول خود در نظر گرفته باشند تا بدین ترتیب نظر کاربران به محصولات واقعیت ترکیبی جدید از جمله هدست دل وایزر جلب شود. حقیقت این است که همین حالا هم دقیقا نمی‌دانیم که پلتفرم واقعیت ترکیبی ویندوز چیست، چه کاری انجام می‌دهد یا چه قابلیت‌هایی در آینده ارائه خواهد داد؛ به همین دلیل فروش هدست‌های واقعیت ترکیبی سخت‌تر خواهد شد.

هدست واقعیت ترکیبی دل وایزر

نویسنده‌ی منبع این خبر از وب‌سایت ورج که تجربه‌ی کار با هدست واقعیت ترکیبی دل وایزر دارد، اعلام کرده است که این محصول به‌عنوان یک هدست واقعیت مجازی، به‌راحتی روی سر کاربر قرار می‌گیرد و وزن بسیار کمی دارد. نویسنده‌ی ورج در ادامه اشاره کرده است که شرکت دل محصول واقعیت ترکیبی خود را به نحوی تولید کرده که بتوان به‌آسانی آن را تنظیم کرد. در واقع هنگامی که این هدست روی صورت شما قرار دارد، می‌توانید آن را بچرخانید و بدین طریق سریعا از آنچه پیش رویتان رخ می‌دهد، اطلاع یابید. بد نیست بدانید که دو ساعت پس از اعلام قیمت هدست واقعیت ترکیبی دل وایزر، این کمپانی تصمیم گرفت قیمت آن را ۱۰ دلار کاهش دهد. این تغییر در متن این مقاله اعمال شده است.

نظر شما در مورد هدست دل وایزر چیست؟ آیا مایکروسافت می‌تواند با پلتفرم واقعیت ترکیبی‌ خود، نظر کاربران فعلی محصولات مرتبط با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را به‌سوی این پلتفرم جلب کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات