مدل 2018 گوشی‌های گلکسی ای سامسونگ به اینفینیتی دیسپلی مجهز می‌شود

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس یک شایعه جدید، سامسونگ به دنبال آن است تا از نمایشگر اینفینیتی دیسپلی روی مدل ۲۰۱۸ گوشی‌های سری گلکسی اِی استفاده کند.
تبلیغات

شرکت سامسونگ از نمایشگر اینفینیتی دیسپلی در گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس استفاده کرد و این صفحه‌نمایش در جدیدترین فبلت سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۸ نیز به کار گرفته شده است. بااین‌حال، یک شایعه جدید به احتمال عرضه گوشی‌های گلکسی ای با نمایشگر اینفینیتی دیسپلی اشاره می‌کند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط یکی از فاش‌کنندگان مطرح معروف توییتر با نام کاربری mmdj_china@، اینفینیتی دیسپلی در سری گوشی‌های گلکسی ای سامسونگ به کار گرفته خواهد شد. مدل ۲۰۱۷ گوشی‌های این خانواده در ماه ژانویه معرفی شد؛ به همین جهت، می‌توان انتظار داشت که سری ۲۰۱۸ گوشی‌های گلکسی ای سامسونگ با نمایشگر کشیده اینفینیتی دیسپلی عرضه شود.

در سال ۲۰۱۷، سامسونگ قابلیت ضد آب و نمایشگر همیشه روشن را که به امضای سری گلکسی اس تبدیل شده بود؛ از گلکسی اس ۷ وام گرفت و این قابلیت‌ها به همراه طراحی گلکسی اس ۷ روی میان‌رده‌های این شرکت یعنی مدل ۲۰۱۷ سری گلکسی ای به کار گرفته شده بود.

به همین جهت، امکان دارد شرکت سامسونگ، مجدداً برای ارائه قابلیت‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به همراه مدل جدید سری گلکسی ای برنامه‌ریزی کرده باشد؛ هرچند صحت این موضوع به‌صورت رسمی تأیید نشده است.

در میان‌رده‌های گلکسی ای سامسونگ، بالاترین رزولوشن برای صفحه‌نمایش آن‌ها فول اچ‌دی است؛ به همین جهت، جالب خواهد بود اگر شرکت سامسونگ در مدل ۲۰۱۸ این خانواده از گوشی‌های خود، رزولوشن صفحه‌‌نمایش را به کواد اچ‌دی ارتقاء دهد. 

لازم به ذکر است که مدتی پیش، مشخصات گلکسی ای (نسخه ۲۰۱۸) در GFXBench فاش شده بود و در اطلاعات فاش شده، خبری از نمایشگری با نسبت ابعاد ۲ به ۱ نیست؛ زیرا رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (فول اچ‌دی) برای صفحه‌نمایش به ثبت رسیده است. درصورتی‌که شرکت سامسونگ به دنبال ارائه این سری با نمایشگر اینفینیتی دیسپلی باشد، باید رزولوشن فول اچ‌دی پلاس برای نمایشگر به ثبت می‌رسید. 

با فرض صحت شایعات اخیر، آنچه می‌توان از سری گلکسی ای سامسونگ در سال ۲۰۱۸ انتظار داشت، نمایشگری با لبه‌های منحنی و حداقل حاشیه است. حذف حاشیه‌های اضافه مانند حاشیه پایین نمایشگر که برای جای‌گیری دکمه هوم در نظر گرفته شده و بخشی از حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش، باعث خواهد شد نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه در سری گلکسی ای در سال آینده افزایش پیدا کند.

پیش‌ از عرضه سری گلکسی ای ۲۰۱۷ به بازار، شنیده‌ بودیم که شرکت سامسونگ، احتمالاً به دنبال عرضه مدل‌هایی از این خانواده با نمایشگر لبه منحنی است؛ هرچند، در آن زمان اعلام نشده بود آیا سری ۲۰۱۸ با چنین نمایشگری ارائه خواهد شد یا خیر.

در حال حاضر، جزئیات بیشتری از سری ۲۰۱۸ گوشی‌های گلکسی ای سامسونگ ارائه نشده است؛ هرچند، می‌توان انتظار داشت که مشخصات سخت‌افزاری آن‌ها در مقایسه با نسل قبل ارتقا پیدا کند و حتی ممکن است سامسونگ، دوربین دوگانه برای این سری در نظر بگیرد.

ازآنجایی‌که شایعات به‌صورت رسمی تأیید نشده است، چندان نباید به عرضه گوشی‌های گلکسی ای ۲۰۱۸ با طراحی بدون حاشیه و نمایشگر کشیده امیدوار باشید. هرچند زمان زیادی تا رونمایی از این سری باقی مانده است و به همین جهت، برای قضاوت مشخصات احتمالی مدل ۲۰۱۸ گوشی‌های گلکسی ای سامسونگ کمی زود به نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات