عکس پروفایل شما چه اطلاعاتی به دیگران می‌دهد

پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی کاری مانند لینکدین، اطلاعاتی مفید و کاربردی در اختیار مخاطبان شما قرار می‌دهند.

تبلیغات

شاید تاکنون به این نکته توجه نکرده‌اید که تصویر پروفایل شبکه‌ی اجتماعی شما، چه تأثیری بر انتخاب توسط شرکت‌ها و فعالان صنعت کسب و کارتان خواهد گذاشت. شبکه‌های اجتماعی و خصوصا لینکدین، اولین جایی هستند که فعالان امروزی کسب و کار به دنبال اطلاعات شما می‌گردند. جالب است بدانید ۱۹ درصد از زمانی که این افراد در پروفایل شما سپری می‌کنند، به مشاهده کردن تصویرتان اختصاص دارد.

می‌توان نتیجه گرفت که عکس پروفایل به‌اندازه‌ی سابقه و مهارت در انتخاب شدن توسط دیگران اهمیت پیدا کرده است. نکته‌ی اول این است که در شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای مانند لینکدین یا وب‌سایت‌هایی که در آن‌ها فعال هستید، حتما از عکس خودتان استفاده کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند در اولین برخورد شما را به‌خوبی بشناسند. یک تصویر پروفایل خوب اطلاعات مناسبی در اختیار بازدیدکنندگان، مشتریان و استخدام‌کنندگان احتمالی قرار می‌دهد:

۱- نشان می‌دهد که اکانت شما واقعی است

یک تصویر واقعی از شما، نشان می‌دهد که حساب کاربری‌تان واقعی و فعال است. عکس‌های هنری، ویرایش شده یا قدیمی، فایده‌ای برای پروفایل‌های حرفه‌ای مثل لینکدین ندارند. بهتر است تصویری واضح، بدون ویرایش و جدید از خودتان در پروفایل قرار دهید تا در قرارهای حضوری، بازدیدکنندگان را متعجب نکنید!

۲- به دیگران کمک می‌کند شما را بشناسند

عکس یک صورت واقعی، به افراد کمک می‌کند که شما را به‌خوبی بشناسند. اگر این افراد قبلا شما را ملاقات کرده باشند، با دیدن عکس پروفایل به‌سرعت شما را به یاد می‌آورند. علاوه بر این، آن‌ها قبل از فرستادن پیام یا درخواست دوستی مطمئن می‌شوند که با فرد صحیحی ارتباط برقرار کرده‌اند.

۳- عکس پروفایل نوعی برند شخصی است

عکس پروفایل، شخصیت شما را نشان می‌دهد. به پیامی که دوست دارید در ارتباط اول به افراد منتقل کنید، بیندیشید و سپس عکس پروفایل را انتخاب کنید. آیا دوست دارید شاد و دوست‌داشتنی و مهربان به نظر بیایید یا جدی و سخت‌گیر؟ تمام این موارد می‌تواند در عکس پروفایل نشان داده شود.

۴- اولین تأثیر را می‌گذارد

اگر کسی شما را از نزدیک نشناسد، عکس پروفایل اولین تأثیر را بر او خواهد گذاشت. اگر آن‌ها تصویر شما را دوست داشته باشند و احساس خوبی نسبت به آن پیدا کنند، شانس شما برای دریافت پیشنهاد کار یا پروژه افزایش پیدا می‌کند.

منبع entrepreneur

مقاله های مرتبط

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده