استفاده از واقعیت مجازی برای آموزش رانندگان شرکت پست آمریکایی

دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت یوپی‌اس قرار است از ماه آینده، برای آموزش چالش‌های رانندگی و ارسال بسته‌ در شرایط سخت خیابان‌های آمریکا، از واقعیت مجازی استفاده کند.
تبلیغات

شرکت یوپی‌اس (UPS) قرار است به‌زودی از سیستم‌ واقعیت مجازی (VR) برای آموزش رانندگان خود استفاده کند. این شرکت قصد دارد از ماه آینده، برنامه‌ی آموزشی واقعیت مجازی خود را در ۹ سازمان آموزشی اجرا کند. این سیستم قرار است چالش‌های رساندن بسته‌های پستی را در خیابان‌های شلوغ آمریکا، شبیه‌سازی کند. نیروهای تحت آموزش باید با استفاده از فرمان‌های صوتی، موانع سر راه را شناسایی کنند.

یوپی‌اس (یونایتد پارسل سرویس)، یک شرکت پست آمریکایی با تمرکز در انتقال محموله‌های پستی، ارائه‌ی خدمات ترابری، پشتیبانی و لجستیک است. این شرکت در سال ۱۹۰۷ میلادی، تأسیس شد.

یوان پرز، یکی از مدیران یوپی‌اس، در این مورد می‌گوید:

واقعیت مجازی یک جهش بزرگ فنی در زمینه‌ی آموزش رانندگی محسوب می‌شود. این فناوری می‌تواند نمای کاملا واقعی خیابان‌ها را شبیه‌سازی کند که حتی رانندگان جوان ما را که تجربه‌ی استفاده از واقعیت مجازی در بازی‌های کامپیوتری دارند، متحیر می‌کند.

بزرگ‌ترین مشکل مربوط به واقعیت مجازی، نوع پیاده‌سازی آن است. با پیاده‌سازی نادرست این فناوری، هیچ ارزش افزوده‌ای در روش‌های سنتی آموزشی به‌ وجود نخواهد آمد. ساخت شبیه‌سازهای واقعی و محتوای آموزشی مناسب، زمان و هزینه‌ی زیادی می‌برد؛ به همین دلیل، اکثر شرکت‌ها سعی می‌کنند به سمت استفاده از واقعیت مجازی نروند. در حال حاضر، اکثر محتوای آموزشی موجود برای واقعیت مجازی، از موتورهای بازی سازی استفاده می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد با محیط شبیه‌سازی شده، ارتباط برقرار کنند؛ ولی معمولا این نوع محتوا، گرافیکی مشابه بازی‌های نسل اول پلی‌استیشن دارد؛ بنابراین شرکت‌ها سعی می‌کنند به جای این نوع محتوا، از ویدئوهای ۳۶۰ درجه‌ی با‌کیفیت و طبیعی استفاده کنند.

واقعیت مجازی

استفاده از فناوری واقعیت مجازی به‌عنوان یک ابزار آموزشی، می‌تواند دیدگاه لازم را به رانندگان و کنترل‌ پهپادها بدهد. نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات