پیش‌نمایش گرندپری بلژیک 2017 فرمول یک

یک‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مسابقات ۲۰۱۷ فرمول یک، پس از وقفه‌ای یک‌ماهه، امروز رأس ساعت ۱۶:۳۰ در پیست اسپا بلژیک مجددا از سر گرفته می‌شود.
تبلیغات

پس از نزدیک به یک ماه استراحت تیم‌ها و رانندگان مسابقات فرمول یک، نیم‌فصل دوم این رقابت‌ها امروز با گرندپری بلژیک در پیست اسپا آغاز می‌شود. با نزدیک شدن به انتهای فصل ۲۰۱۷ فرمول یک، شاهد افزایش جذابیت رقابت بین فراری و مرسدس بنز برای کسب عنوان قهرمانی هستیم. فراری در هفته‌ی گذشته قرارداد هر دو راننده‌ی خود را برای فصل ۲۰۱۸ نیز تمدید کرد تا رایکونن و فتل تمرکز بیشتری در ادامه‌ی فصل داشته باشند.

درحالی‌که در دور‌های تمرینی کیمی رایکونن راننده‌ی فنلاندی فراری بهترین عملکرد را از خود به‌جا گذاشته بود، در دور‌های زمان‌گیری شاهد روند متفاوتی بودیم و لوئیس همیلتون در تمامی مراحل جایگاه اول را به خود اختصاص داد. همیلتون که امروز دویستمین گرندپری خود را سپری خواهد کرد، موفق شد با زمان ۱:۴۲.۵۵۳، سریع‌ترین زمان پیست اسپا به نام خود ثبت کند و با کسب ۶۸ پل‌پوزیشن به رکورد میشائیل شوماخر افسانه‌ای رسید. سباستین فتل، صدرنشین فعلی رقابت‌ها، با ثبت زمان ۱:۴۲.۷۹۵ جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. والتری بوتاس و کیمی رایکونن که با مشکل لرزش در انتهای خودروی خود مواجه بود، جایگاه‌های سوم و چهارم استارت مسابقه را به خود اختصاص دادند.

گرندپری بلژیک فرمول یک
ردبول گرندپری بلژیک فرمول یک

مکس وشتاپن و دنیل ریکیاردو پس از راننده‌های مرسدس بنز و فراری، جایگاه‌های پنجم و ششم را از آن خود کردند تا شاهد خط استارت آشنایی در گرندپری بلژیک باشیم. 

عملکرد ضعیف تیم ویلیامز باعث شد هیچ یک از راننده‌های این تیم موفق به ورود به Q2 نشوند. فیلیپه ماسا راننده‌ی باتجربه‌ی این تیم اعلام کرد که ویلیامز روند معکوسی در پیش گرفته و عملکرد این تیم رو به افول است. در دومین مرحله از دورهای زمان‌گیری، شاهد حذف راننده‌های تورو روسو و هاس بودیم.

مک‌لارن گرندپری بلژیک فرمول یک

فرناندو آلونسو که پیش‌تر در دورهای تمرینی عملکرد فو‌ق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشته بود، در دورهای پایانی Q2 پیغامی آشنا به گاراژ مک‌لارن گزارش می‌داد؛ قهرمان دو دوره‌ رقابت‌های فرمول یک که تلاش بسیاری برای ورود به جمع ۱۰ راننده‌ی پایانی می‌کرد، طی پیغامی به مهندس تیم خود اعلام کرد: «قدرت رو از دست دادم. از پیچ ۱۱ تا ۱۲ نیم ثانیه؟! چطور ممکنه؟!» درحالی‌که قرارداد آلونسو و مک‌لارن در انتهای این فصل به پایان می‌رسد و این تیم مطرح انگلیسی در نظر دارد قرارداد راننده‌ی خود را تمدید کند، مشکلات پایان‌ناپذیر پیشرانه‌های هوندا می‌تواند در نهایت منجر به جدایی آلونسو از این تیم و شاید از فرمول یک شود.

رنو گرندپری بلژیک فرمول یک

حضور هر دو راننده‌ی رنو در بین ۱۰ راننده‌ی برتر، یکی دیگر از نکات جالب توجه رقابت‌های تمرینی گرندپری بلژیک بود و نیکو هالکنبرگ مجددا توانایی‌های بالای خود را به نمایش گذاشت.

گرندپری بلژیک امروز رأس ساعت ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود و شبکه‌ی ورزش پوشش زنده‌ای از این رویداد خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات