اولین ساعت هوشمند با سیستم عامل AsteroidOS معرفی شد

یک‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کانکت واچ، اولین ساعت هوشمندی است که از سیستم عامل AsteroidOS استفاده می‌کند؛ این ساعت، نمایشگر ۱.۳۹ اینچی امولد و دوربین ۲ مگاپیکسلی دارد.
تبلیغات

سیستم عامل AsteroidOS، یک پلتفرم متن-باز محسوب می‌شود که به‌عنوان رقیبی برای اندروید وِر گوگل، توسعه یافته است. این سیستم عامل روی کرنل لینوکس کار می‌کند؛ ولی به‌کمک فریم‌ورک Qt5، از رابط کاربری متفاوتی بهره می‌برد.

اولین ساعت هوشمندی که از این سیستم عامل استفاده می‌کند، کانکت واچ (Connect Watch) نام دارد. این ساعت هوشمند به‌زودی در اروپا به فروش خواهد رفت؛ البته هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت آن در دسترس نیست. این ساعت هوشمند از نمایشگر ۱.۳۹ اینچی از نوع امولد با دقت ۴۰۰×۴۰۰ پیکسل استفاده می‌کند؛ به‌علاوه دوربینی با حسگر ۲ مگاپیکسلی دارد که می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت اچ‌دی (720p) ضبط کند. این ساعت از یک تراشه‌ی مدیاتک وجود با فرکانس کاری ۱.۳۹ گیگاهرتز بهره می‌برد. کانکت واچ در دو مدل با حافظه‌ی داخلی و رم ۴ گیگابایت و ۵۱۲ مگابایت یا ۸ و ۱ گیگابایت، عرضه خواهد شد. طبق ادعای شرکت سازنده، کانکت واچ با یک بار شارژ کامل، می‌تواند تا حداکثر چهار روز شارژدهی کند.

کانکت واچ

این ساعت نیازی به گوشی موبایل ندارد و می‌تواند به‌صورت مستقل استفاده شود؛ البته برای استفاده‌ی مستقل باید یک سیم کارت نانو داخل آن قرار بگیرد. کانکت واچ از کلیه‌ی شبکه‌های 3G پشتیبانی می‌کند؛ ولی متأسفانه نمی‌تواند از شبکه‌های پرسرعت 4G LTE بهره ببرد. به‌طور پیش‌فرض، کانکت واچ می‌تواند تماس‌های صوتی هم برقرار کند. از سایر مشخصات این ساعت هوشمند می‌توان به کرنومتر، حسگر ضربان قلب و قابلیت نصب اپلیکیشن اشاره کرد؛ البته در حال حاضر اپلیکیشن‌های زیادی برای این ساعت وجود ندارد و به همین دلیل، شرکت سازنده از توسعه‌دهندگان مطرح درخواست کرده است که اپلیکیشن‌های خود را برای سیستم عامل AsteroidOS هم عرضه کنند.

نظر شما در مورد ساعت هوشمند کانکت واچ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات