سیستم‌ عامل Sailfish‌ رسما برای اکسپریا ایکس ارائه شد

یک‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت جولا سیستم‌عامل Sailfish X را به‌صورت رسمی برای گوشی‌ اکسپریا ایکس سونی با قیمت ۵۰ یورو عرضه می‌کند.
تبلیغات

سیستم‌عامل Sailfish‌ در صنعت گوشی‌های هوشمند به موفقیت چندانی دست نیافت. پس از چند همکاری ناموفق با اینتکس، فیرفون و تی‌آرآی، شرکت فنلاندی توسعه‌دهنده‌ی این سیستم‌عامل، اکنون راهکاری متفاوت در پیش گرفته است.

ظاهرا سونی‌ به جولا، شرکت توسعه‌دهنده‌ی سیستم‌عامل Sailfish‌، اجازه داده است که این پلتفرم را برای گوشی‌های هوشمند اکسپریا ایکس بهینه‌سازی کند. روز گذشته جولا اعلام کرد که نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود موسوم به Sailfish X را برای اکسپریا ایکس آماده کرده است و این سیستم‌عامل به‌زودی برای خریداری در دسترس خواهد بود.

جولا قصد فروش سیستم‌عامل Sailfish X را به آن دسته از کاربرانی دارد که می‌خواهند این سیستم‌عامل را روی اکسپریا ایکس نصب کنند. جولا، فایل ایمیج مورد نیاز برای نصب سیلفیش ایکس (شامل VAT) را ۴۹.۹۰ یورو قیمت‌گذاری کرده است و عرضه‌ی آن را از تاریخ ۱۹ مهر آغاز خواهد کرد.

با این حال جولا فروش سیستم‌عامل یادشده را از تاریخ ۵ مهر در اروپا آغاز خواهد کرد؛ البته ممکن است فنلاندی‌ها این سیستم‌عامل را در آمریکای شمالی (ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا) نیز عرضه کنند.

متأسفانه تمام قابلیت‌های سیلفیس ایکس در نسخه‌ی اولیه‌ی آن در دسترس نخواهد بود؛ بنابراین ممکن است کاربران اکسپریا ایکس با مشکلاتی در بلوتوث، حسگرهای جدید (بارومتر، گام‌شمار و ...)، حسگر اثر انگشت و رادیو اف‌ام مواجه شوند.

جولا در مراحل بعدی ابزاری برای نصب در اختیار خریداران سیلفیش ایکس قرار خواهد داد؛ اما در ابتدا برای نصب این سیستم‌عامل روی اکسپریا ایکس، یک کامپیوتر لینوکسی نیاز خواهد بود. در نظر داشته باشید که سیستم‌عامل سیلفیش‌ ایکس تنها با نسخه‌ی Unlocked اکسپریا ایکس (نسخه‌ی تک‌سیم) سازگار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات