کنایه هواوی به دوربین دوگانه گوشی های سامسونگ

شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی با انتشار یک توییت، دوربین دوگانه‌ی گلکسی نوت ۸ را سوژه‌ی شوخی جدید خود قرار داده است.
تبلیغات

چند روز قبل کمپانی سامسونگ با معرفی گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸، سرانجام به جمع شرکت‌هایی پیوست که از دوربین دوگانه‌ی پشتی در محصولات خود استفاده کرده‌اند. علاوه بر این با توجه به گزارش‌های جدید، انتظار می‌رود این کمپانی در ادامه با معرفی گلکسی اس ۹ در بهار سال آینده، همچنان روند بهره بردن از دوربین دوگانه را در محصولات خود ادامه دهد. اگرچه سامسونگ به‌تازگی به جمع سازندگان گوشی‌های مجهز به دوربین دوگانه پیوسته است، اما شرکت‌های دیگر از مدت‌ها قبل چنین قابلیتی را به تولیدات خود اضافه کرده‌اند.

با توجه به این شرایط، کمپانی هواوی این فرصت را از دست نداده است و پس از اینکه سامسونگ از اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین دوگانه‌ی خود رونمایی کرد، کنایه‌هایی به این غول فناوری کره‌ای وارد کرده است. چند ساعت پس از اینکه شرکت سامسونگ، فبلت جدید خود موسوم به گلکسی نوت ۸ را رسما معرفی کرد، حساب کاربری توییتر هواوی استرالیا پست جدیدی منتشر کرد و در آن به اضافه شدن یک عضو جدید به خانواده‌ی دوربین‌های دوگانه، خوش‌آمد گفته. متن توییت هواوی به این شرح است: «دیر به میهمانی رسیدی؟»

هواوی در ادامه یک عکس در توییتر منتشر کرد که نشان می‌دهد این کمپانی چینی از آوریل سال ۲۰۱۶ و با معرفی دو گوشی هوشمند هواوی پی ۹ و هواوی پی ۹ پلاس، در زمینه‌ی تولید محصولات مجهز به دوربین دوگانه فعالیت دارد. این کمپانی پس از دو گوشی مذکور، دستگاه‌های دیگری مثل هواوی میت ۹ و هواوی پی ۱۰ پلاس را نیز به دوربین دوگانه مجهز کرد. گوشی هواوی پی ۹ از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.2 بهره می‌برد و ابعاد پیکسلی این دوربین‌ها ۱.۲۵ میکرومتر اعلام شده است. هواوی همچنین به یک گوشی‌ هوشمند دیگر اشاره کرد که گفته می‌شود این محصول همان هواوی میت ۱۰ است. به‌جای نام این دستگاه، هواوی تاریخ ۱۶ اکتبر را در بالای آن قرار داده است و این یعنی گوشی مورد بحث در آن تاریخ معرفی خواهد شد. همچنین زیر بخش تاریخ معرفی این گوشی، شاهد استفاده از هشتگ beyondthegalaxy# هستیم. هواوی با انتشار این تصویر، این موضوع را تأیید می‌کند که گوشی میت ۱۰ به یک دوربین دوگانه‌‌ی پشتی با چینش عمودی مجهز خواهد بود. البته تاکنون، هیچ جزئیاتی در مورد ویژگی‌های فنی دوربین این محصول در دسترس قرار نگرفته است.

انتظار می‌رود کمپانی اپل با معرفی نسل جدید آیفون‌های خود در ماه آینده، سیستم دوربین دوگانه را به تعداد بیشتری از محصولات خود اضافه کند. با توجه به خبرها و تصاویر فراوانی که در مورد آیفون ۸ اپل منتشر شده است، این محصول - که اپل با آن دهمین سالگرد تولید آیفون را هم جشن خواهد گرفت - مسلما به سیستم دوربین دوگانه مجهز خواهد بود. علاوه بر این، گفته می‌شود آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس از دوربین دوگانه بهره خواهند برد. باید اشاره کنیم که فعلا مشخصات فنی ماژول دوربین دوگانه‌ی آیفون ۸ دقیقا مشخص نیست؛ ولی از آنجا که فاصله‌ی زیادی تا معرفی رسمی این محصول باقی نمانده است، به‌زودی همه‌ی ویژگی‌های این دستگاه منتشر خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات