تصاویر رندر رسمی گوشی پرچم‌دار اکسپریا ایکس‌زد 1 سونی، پیش از معرفی فاش شد

جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌تازگی، تصاویر رندر جدیدی از گوشی پرچم‌دار اکسپریا ایکس‌زد ۱ سونی فاش شده است که طراحی آن‌ را فاش می‌کند.
تبلیغات

Roland Quandt از وب‌سایت WinFuture، تصاویر رندر رسمی گوشی اکسپریا ایکس‌زد ۱ سونی را منتشر کرده است. این مدل با همان طراحی نسل‌های قبلی که از زمان اکسپریا زد دیده‌ایم، همراه خواهد بود. با این‏‌حال، مشخصات سخت‌افزاری آن ارتقا پیدا کرده است تا ایکس‌زد ۱ رقابت نزدیک‌تری با گوشی‌های پرچم‌دار جدید داشته باشد. 

رندر اکسپریا ایکس زد 1

همان‏‌طور که در این تصاویر دیده می‌شود، خبری از نمایشگر بدون حاشیه با جای‌گیری متفاوت حسگر اثر انگشت مانند آنچه که در شایعات پیشین اشاره شده بود، نیست. حاشیه‌های زیادی هم‌چنان در بالا و پایین نمایشگر وجود دارد که محل جای‌گیری بلندگوهای استریو ایکس‌زد ۱، دوربین سلفی و حسگرهای دیگر است.

حسگر تشخیص اثر انگشت نیز مانند گوشی‌های قبلی سونی در لبه‌ی سمت راست نمایشگر قرار دارد و با دکمه‌ی پاور ادغام شده است؛ تصاویر رندر رسمی تأیید می‌کند که ایکس‌زد ۱ مانند نسل قبل از یک دکمه‌ی مجزا برای دوربین بهره می‌گیرد و هم‏‌چنین، کلیدهای تنظیم صدا در لبه‌ی سمت راست گوشی قرار دارد. علاوه‌بر این، دوربین تکی آن در گوشه بالای پنل پشتی جای گرفته است؛ در پنل پشتی، برآمدگی دوربین جلب‌توجه می‌کند که البته چندان زیاد نیست.

در رابطه با مشخصات سخت‌افزاری گوشی اکسپریا ایکس‌زد ۱ سونی، باید گفت که این مدل به مشخصات سخت‎افزاری مشابهی با اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم (دومین گوشی سونی با نمایشگر 4K) مجهز شده است. با این‏‌حال، اکسپریا ایکس‌زد ۱ از یک صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‎کند که با توجه به اندازه‌ی صفحه‏‌نمایش، این رزولوشن مناسب است.

رندر اکسپریا ایکس زد 1

شرکت سونی، اکسپریا ایکس‌زد ۱ را با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام عرضه خواهد کرد؛ این تراشه در حال‌حاضر، در تعدادی زیادی از گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی ۲۰۱۷ امسال به‏‌کار گرفته شده است و قدرت پردازشی بالایی را برای اکسپریا ایکس‌زد ۱ سونی به همراه خواهد داشت. برخلاف بسیاری از سازندگان دیگر که گوشی‌های پرچم‌دار نیمه‌ی دوم ۲۰۱۷ خود را با شش گیگابایت رم معرفی کرده‌اند؛ شرکت سونی اکسپریا ایکس‌زد ۱ را تنها با چهار گیگابایت رم ارائه خواهد داد.

این مدل مانند اکسپریا ایکس‌زد اس (Xperia XZs) و اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم، از یک دوربین اصلی ۱۹ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که می‌تواند با نرخ ۹۶۰ فریم‌برثانیه به‌صورت صحنه‌ی آهسته، فیلم‌برداری کند. در حاشیه‌ی بالای نمایشگر نیز، یک شاتر ۱۳ مگاپیکسلی برای تصویربرداری و فیلم‌برداری سلفی در نظر گرفته شده است. مدتی پیش نیز، تصاویر واقعی گوشی اکسپریا ایکس‌زد ۱ سونی منتشر شد که عرضه‌ی این مدل را با ۶۴ گیگابایت حافظه و نمایشگری با پشتیبانی از HDR تأیید کرد. 

رندر اکسپریا ایکس زد 1

دریافت گواهی IP68، مقاومت بالای بدنه‌ی گوشی اکسپریا ایکس‌زد ۱ سونی را در برابر نفوذ آب و گرد و غبار تضمین می‌دهد؛ هرچند این ویژگی در میان گوشی‌های پرچم‌دار، دیگر به یک استاندارد مبدل شده است. شرکت سازنده در نظر دارد تا پنج‌شنبه، ۹ شهریور از گوشی پرچم‎دار جدید اکسپریا ایکس‌زد ۱ به همراه نسخه‌ی کوچک‌تر آن یعنی اکسپریا ایکس‌زد ۱ کامپکت رونمایی کند. به همراه این دو گوشی، مدل میان‌رده‌ی اکسپریا ایکس‌ نیز با عرضه‌ی گوشی اکسپریا ایکس ۱ به‌روز خواهد شد که در شایعات پیشین، پیرامون این مدل بحث شده بود. البته باید منتظر ماند و دید که آیا شرکت سونی در نهایت، می‌تواند یک گوشی مجهز به سنسور اثرانگشت در ایالات متحده ارائه دهد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات