اشکودا و تولید خودروی ارزان قیمت در ایران

جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیر استراتژیک گروه خودروسازی فولکس واگن از برنامه این شرکت آلمانی برای تولید خودروی ارزان‌قیمت در ایران، هند و برزیل خبر داد.
تبلیغات

توماس سدران، مدیر استراتژیک گروه خودروسازی فولکس واگن که از مدیران سابق شرکت جنرال موتورز بوده و دو ماه پس از رسوایی اخیر آلایندگی این خودروساز برجسته جهانی به این گروه بزرگ پیوسته است؛ با اعلام اینکه گروه فولکس واگن به‌واسطه‌ی برند تحت پوشش خود یعنی اشکودا به‌زودی شرایط را جهت تولید خودروهای ارزان‌قیمت در چند کشور هدف آغاز خواهد کرد، اذعان داشت:

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فولکس واگن، یافتن راه حل و شیوه‌های جدید جهت تزریق سرمایه به این برند است تا ضرری که به‌واسطه‌ی‌ رسوایی اخیر این شرکت در اعلام میزان آلایندگی خودروهای دیزلی داشته، به بهترین شکل ممکن جبران کند. در این راستا برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است که یکی از محتمل‌ترین آن‌ها، جستجو و یافتن شرکای تجاری مناسب در مناطق و کشورهایی است که گروه فولکس واگن در آنجا فعالیت دارد.

او در ادامه از تلاش اشکودا جهت تولید و مونتاژ خودروهای ارزان‌قیمت در کشور هند و ایران و تا سال ۲۰۲۰ خبر داد و خاطرنشان کرد:

یک سال پس از قطع همکاری گروه فولکس واگن با شرکت تاتا موتورز، حالا در تلاشیم تا تحت برند اشکودا در کشورهایی ورود پیدا کنیم که هزینه تولید و نگهداری خودرو پایین است. علاوه بر هند، امکان تولید و عرضه این‌گونه خودروهای ارزان‌قیمت در بازار سایر کشورهای مستعد مانند ایران و برزیل نیز وجود دارد.

این در حالی است که برنهارد مایر، مدیر عامل اشکودا، سال گذشته و در حاشیه نمایشگاه خودرو پاریس، خبر ورود این برند تحت مالکیت گروه فولکس واگن به دو کشور جدید ایران و کره جنوبی تا سال ۲۰۱۷ داده بود. در سال ۱۳۹۴ نیز شرکتی داخلی ادعای کسب نمایندگی اشکودا در ایران کرده بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع را تکذیب کرد. در آذرماه همان سال، ایران خودرو نیز مذاکراتی با شرکت اشکودا در جهت تولید خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان انجام داد که به نتیجه نرسید.

حال باید منتظر ماند و دید پس از ورود مستقیم شرکت فولکس واگن به ایران، آیا دیگر برندهای تحت مالکیت این گروه خودروسازی خوش‌نام آلمانی نیز در ایران به تولید و مونتاژ خودرو خواهند پرداخت یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات