گارتنر: سهم اندروید از بازار گوشی هوشمند ۸۷.۷ درصد است

جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گزارش مؤسسه‌ی گارتنر، سهم سیستم‌عامل اندروید از بازار گوشی‌ هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۷، ۸۷.۷ درصد و سهم آیفون‌، ۱۲.۱ درصد بوده است.
تبلیغات

تحلیلگران مؤسسه‌ی گارتنر، داده‌های جمع‌آوری شده از فروش گوشی‌ هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری را منتشر کرده‌اند. بر اساس این اطلاعات، فروش جهانی گوشی‌ هوشمند از ماه آوریل تا ژوئن امسال، ۷.۶ درصد رشد داشته است. از مجموع ۳۶۶.۲ میلیون دستگاه گوشی به فروش‌رفته در طول این سه ماه، ۸۷.۷ درصد متعلق به اکوسیستم اندروید است و ۱۲.۱ درصد آن به مدل‌های مختلف آیفون تعلق دارد. انشول گوپتا، مدیر تحقیقات گارتنر، می‌گوید تقاضا برای گوشی‌های هوشمند با قیمت متوسط (۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار ) توسط مصرف‌کنندگان در بازارهای نوظهوری که به دنبال مدل‌های مجهز به نسل چهارم شبکه‌ی موبایل هستند، بالا رفته است.

سامسونگ در صدر فهرست برترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند قرار دارد. این غول فناوری کره‌ای در این سه‌ماهه، موفق به فروش ۸۲.۵ میلیون دستگاه شده که با این میزان فروش، سهم آن‌ از این بازار به ۲۲.۵ درصد رسیده است. سامسونگ همچنین در مقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم سال گذشته، افزایش فروشی ۷.۵ درصدی تجربه کرده است. بنا بر اعلام گارتنر، با وجود رقابت با برندهای بلندپرواز چینی، گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، تضمین‌کننده‌ی فروش بالای سامسونگ تا انتهای سال جاری خواهند بود.

در طرف مقابل، اپل در سه‌ماهه‌ی دوم امسال موفق به فروش ۴۴.۳ میلیون دستگاه آیفون شده است که در مقایسه با فروش ۴۴.۴ میلیونی در سه‌ماهه‌ی دوم سال گذشته، یک کاهش اندک به حساب می‌آید. تحلیلگران گارتنر انتظار دارند که فروش این شرکت در سه‌ماهه‌ی پایانی سال به لطف عرضه‌ی آیفون ۷ اس، آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ۸ مجددا افزایش یابد. گارتنر اشاره کرد که مدل ویژه‌ی سالگرد آیفون، به دلیل تأمین محدود آن، ممکن است از ماه اکتبر تا دسامبر، فروش کمی داشته باشد. مینگ‌چی‌کو، تحلیلگر مؤسسه‌ی KGI، می‌گوید اپل در زمان عرضه آیفون ۸، به دلیل بازده پایین تنها ۲ تا ۴ میلیون دستگاه از آن موجود خواهد داشت. با این وجود، گارتنر به دلیل تغییرات آی‌اواس ۱۱ شامل سیری بهبودیافته، فروش قدرتمندی برای اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم امسال پیش‌بینی می‌کند.

کمپانی هواوی با فروش ۳۶ میلیون دستگاه، رتبه‌ی سوم را در سه‌ماهه‌ی دوم امسال برای خود حفظ کرده است. این شرکت در مقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم پارسال،  رشد قابل توجه ۱۷ درصدی کسب کرده و سهم خود را از بازار، به ۹.۸ درصد رسانده است. هواوی با این رشد، در حال نزدیک شدن به اپل است. هدف اعلام‌شده‌ی این شرکت تا سال ۲۰۲۱، پشت سر گذاشتن سامسونگ و اپل و رسیدن به جایگاه برترین تولیدکننده‌ی گوشی است.

کمپانی اوپو، با ۴۴.۱ درصد رشد در مقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم پارسال و کسب سهم ۷.۱ درصد، جایگاه چهارم را به دست آورده است. مجموع فروش جهانی این شرکت در این بازه، ۲۶.۱ میلیون دستگاه است. در نهایت رتبه‌ی پنجم متعلق به کمپانی ویوو است. این شرکت یک جهش فوق‌العاده‌ی ۷۰.۸ درصدی در مقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۶ کسب کرده است. فروش این شرکت از ۱۴.۲ میلیون به ۲۴.۳ میلیون دستگاه افزایش یافته و به اندازه‌ای بوده است که سهمی ۶.۶ درصدی از بازار جهانی گوشی برای این شرکت به ارمغان بیاورد.

Smartphone Global Market Share Q2

گارتنر در انتها می‌گوید کمبود قطعات، مخصوصا پنل‌های امولد و حافظه‌های فلش، تأثیر منفی زیادی در تأمین مدل‌های پیشرفته در نیمه‌ی دوم سال جاری خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات