آیفون 8 و 7 اس پلاس با ۳ گیگابایت رم و آیفون ۷ اس با ۲ گیگابایت رم عرضه می‌شود

پنج‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
مطالعه 3 دقیقه
بنا به اعلام مینگ‌چی کو، آیفون ۸ و آیفون ۷ اس پلاس به ۳ گیگابایت رم مجهز خواهند شد، درحالی‌که آیفون ۷ اس همچنان از ۲ گیگابایت رم بهره خواهد برد.
تبلیغات

دیروز چند شایعه در مورد نسل بعدی آیفون‌های اپل منتشر شد. در یکی از این شایعات اعلام شده است که اپل احتمالا در تاریخ ۲۱ شهریور از مدل جدید گوشی‌های هوشمند خود در کنار نسل سوم ساعت هوشمند اپل‌ واچ، رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود که مدل جدید ساعت هوشمند اپل‌ واچ از شبکه‌های ال‌تی‌ای پشتیبانی کند و علاوه بر این اپل از یک سیم‌کارت الکترونیکی در این محصول استفاده خواهد کرد؛ بدین ترتیب امکان برقراری تماس صوتی بدون اتصال به آیفون و از طریق خود اپل‌ واچ ۳ فراهم خواهد شد. گفته‌ می‌شود که پیش‌خرید سه گوشی هوشمند آیفون ۷ اس، آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ۸ از تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) شروع خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که عرضه‌ی واقعی این گوشی‌های جدید از تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) آغاز شود.

یکی دیگر از خبرهایی که روز گذاشته منتشر شد این بود که مدل پایه‌ی آیفون ۸ با حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد. همچنین مدل میانی این دستگاه از ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره خواهد برد و رده‌بالاترین مدل این محصول هم به ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز خواهد شد. نیویورک تایمز نیز به‌تازگی گزارش داده که قیمت مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون ۸ معادل ۹۹۹ دلار خواهد بود. به‌طور خلاصه بارها در شایعات مختلف اشاره شده است که قیمت این مدل ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر خواهد بود. بر اساس گمانه‌زنی‌ها، حافظه‌های NAND فلش ۶۴ گیگابایتی آیفون ۸ توسط کمپانی سن‌دیسک تولید شده است. علاوه بر این گفته می‌شود که وظیفه‌ی ساخت حافظه‌های ۲۵۶ گیگابایتی آیفون ۸ نیز بر عهده‌ی سن‌دیسک است. بر طبق شایعات و گزارش‌های اخیر، کمپانی توشیبا هم قطعاتی مشابه برای اپل تولید خواهد کرد. در نهایت باید اشاره کنیم که ماژول حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی آیفون ۸ توسط سامسونگ و هاینیکس تأمین می‌شود.

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر معروف KGI Securities که سابقه‌ی قابل توجهی در پیش‌بینی خبرهای مرتبط با کمپانی اپل دارد، در جدیدترین شایعه مرتبط با آیفون‌های جدید کوپرتینویی‌ها اعلام کرد که مدل آیفون ۸ و آیفون ۷ اس پلاس به ۳ گیگابایت حافظه رم مجهز خواهند بود، درحالی‌که آیفون ۷ اس همچنان از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره خواهد برد. با توجه به اینکه دستگاه‌های اندرویدی رده‌بالا، در حال حاضر بین ۴ تا ۶ گیگابایت رم دارند، شاید به این موضوع فکر کنید که کاربران سیستم عامل آی‌اواس نسبت به کم بودن میزان رم دستگاه خود چه واکنشی خواهند داشت. البته حقیقت این است که سیستم عامل آی‌او‌اس در مقایسه با سیستم عامل اندروید، برای ارائه قابلیت‌های چندوظیفگی، به حافظه رم کمتری احتیاج دارد.

افزون بر آنچه اشاره شد، کو می‌گوید سرعت انتقال DRAM در هر سه مدل‌ آیفون‌های ۲۰۱۷ بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۷ افزایش خواهد یافت. این تحلیل‌گر اعلام کرده است که افزایش سرعت DRAM باعث بهبود تجربه‌ی کاربری استفاده از قابلیت‌های فناوری واقعیت افزوده در آیفون‌های امسال اپل خواهد شد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون ۸ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات