گلکسی نوت 8 از قابلیت شارژ بی سیم سریع پشتیبانی می‌کند

چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
دقایقی پیش گلکسی نوت ۸ در رویداد آنپکد سامسونگ رسما معرفی شد. یکی از ویژگی‌های این محصول پشتیبانی از شارژ بی‌سیم سریع است.
تبلیغات

گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ سامسونگ از قابلیت شارژ بی‌سیم سریع پشتیبانی می‌کند؛ ویژگی خوبی که می‌تواند برای بسیاری از کاربران بسیار مفید واقع شود. شاید این ویژگی به دلیل باتری به کار گرفته شده در گوشی مورد بحث، برای کاربرانی که قصد خرید این محصول را دارند، بسیار بااهمیت باشد. بر اساس شایعات اخیر، گفته می‌شد که سامسونگ از یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت در نوت ۸ بهره خواهد گرفت و حالا با توجه به معرفی رسمی این فبلت، مشخص شدکه شایعات مطرح شده واقعیت داشتند و این محصول در نهایت به یک باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است.

البته ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت، ظرفیت خیلی کمی محسوب نمی‌شود؛ اما با توجه به ابعاد گلکسی نوت ۸، به‌ نظر می‌رسد ابعاد این باتری کمی کوچک در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه گلکسی اس ۸ پلاس به یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده، کمتر شدن ظرفیت باتری نوت ۸ کمی بیشتر به چشم می‌آید. این در حالی است که ابعاد نمایشگر و میزان حافظه‌ی رم گلکسی اس ۸ پلاس از گلکسی نوت ۸ کمتر است؛ به همین دلیل قابلیت شارژ بی‌سیم سریع گلکسی نوت ۸ یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این محصول تلقی می‌شود. سیستم شارژ بی‌سیم فبلت پرچمدار جدید سامسونگ از هر دو استاندارد WPC و PMA پشتیبانی می‌کند و بنابراین اگر از قبل یک شارژ بی‌سیم خریداری کرده‌اید که از یکی از استانداردهای مورد اشاره پشتیبانی می‌کند، می‌توانید گوشی نوت ۸ خود را با استفاده از شارژر بی‌سیم فعلی خود، شارژ کنید. جای هیچ شکی نیست که سامسونگ رابط کاربری انحصاری خود موسوم به سامسونگ اکسپرینس را نیز بهینه‌سازی کرده است تا بدین طریق مصرف انرژی توسط ویژگی‌ها و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض نوت ۸ کاهش یابد. البته احتمال دارد کاربرانی که زیاد از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند با مشکلاتی در زمینه‌ی مصرف باتری گلکسی نوت ۸ مواجه شوند. البته تا زمانی که تست‌های واقعی روی فبلت نامبرده انجام نشود، نمی‌توان در مورد اینکه باتری این محصول برای کاربران مشکلاتی ایجاد خواهد کرد یا نه، صحبت کرد.

اگر میزان مصرف باتری در گوشی هوشمند نوت ۸ بیش از انتظار باشد، کاربران می‌توانند از شارژ بی‌سیم سریع این محصول بهره بگیرند یا آن را با شارژر کابلی به سرعت شارژ کنند. بدین ترتیب امکان شارژ سریع این فبلتُ هم با روش بی‌سیم و هم با شارژر کابلی در دسترس کاربران است. سامسونگ هیچ جزئیاتی در مورد سرعت شارژ شدن باتری گلکسی نوت ۸ منتشر نکرده و علاوه بر این نمی‌دانیم سرعت شارژ بی‌سیم دستگاه نسبت به نسل‌های پیشین این محصول تا چه حد ارتقاء یافته است. با توجه به آنچه گفته شد، پس از عرضه‌ی رسمی این فبلت به بازار مسلما با انجام تست‌های مربوط به باتری، می‌توان از بهبودهای اعمال شده در این محصول اطلاع یافت. افرادی که گوشی مورد بحث را در فاصله‌ی بین ۲۴ آگوست (دوم شهریور) تا ۲۴ سپتامبر خریداری کنند، می‌توانند از بین گزینه‌هایی پیشنهادی سامسونگ، یکی را به دلخواه به طور رایگان انتخاب کنند. یکی از هدایایی که سامسونگ برای این دسته از کاربران در نظر گرفته، داک شارژ بی‌سیم است که می‌توان از آن برای بهره بردن از قابلیت شارژ بی‌سیم سریع گلکسی نوت ۸ بهره برد.

نظر شما در این مورد چیست؟ قابلیت شارژ بی‌سیم سریع تا چه برای شما اهمیت دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات