اپل در صنعت تولید نمایشگر‌ مجهز به سنسور‌ بیومتریک بن‌بست ایجاد کرده است

جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
قرارداد اپل با سامسونگ برای تولید نمایشگر‌ اولد، باعث به وجود آمدن بن‌بست در صنعت ساخت نمایشگر‌های مجهز به سنسور‌های بیومتریک برای سال ۲۰۱۹ شده است.
تبلیغات

اپل قرارداد بزرگی با سامسونگ برای تولید نمایشگر‌ اولد بسته و همچنین برای تولید نمایشگرهای جدید در ال‌جی به‌عنوان دومین تأمین‌کننده‌ی نمایشگر‌ اولد سرمایه‌گذاری کرده است. این مسئله باعث‌ می‌شود عرضه برای سایر تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند بسیار محدود شود. گزارش جدیدی که امروز در چین توسط یک شرکت تحقیقاتی بزرگ منتشر شد، تأیید می‌کند که کمبود عرضه صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر، احتمالا حداقل تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت.

ویکی چن، تحلیلگر یک مؤسسه‌ی تحقیقاتی چینی، روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در سئول اعلام کرد: «تولیدکنندگان چینی در حال آماده‌سازی شرایط برای تولید پنل‌های POLED از سال ۲۰۱۸ هستند، اما روند تولید و بهینه‌سازی نرخ بهره‌وری برای تولید انبوه ممکن است تا ۵ سال زمان ببرد. در نتیجه کمبود در عرضه جهانی احتمالا تا چند سال ادامه پیدا خواهد کرد.

پنل‌های پلاستیک‌ اولد (POLED) به‌جای شیشه از پلاستیک استفاده می‌کنند و در نتیجه بسیار انعطاف‌پذیر هستند. تقاضا برای این پنل‌ها به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است؛ چرا که برنامه‌ریزی برای استفاده از آن‌ها توسط سازندگان عمده‌ی گوشی‌ هوشمند مانند اپل و سامسونگ به تصویب رسیده است.

با توجه به این روند در حال تغییر، سازندگان صفحه نمایش مانند سامسونگ، ال‌جی، BOE و تیانما، همه مشتاق سرمایه‌گذاری در تکنولوژی اولد و پولد هستند. به گفته‌ی این شرکت تحقیقاتی، شرکت‌های سازنده‌ی مذکور برای سه سال آینده و ساخت خطوط تولید نمایشگر‌ جدید در چین برنامه‌ریزی می‌کنند و در مجموع قرار است ۹۰ میلیارد دلار صرف این پروژه کنند که یک‌سوم از این مبلغ برای ساخت تسهیلات پولد مصرف می‌شود.

LG POLED Display

پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ همچنان به پیشتازی در این بخش ادامه دهد. نمایشگر‌های سامسونگ همواره پیشتاز بوده‌اند و پنل‌های تولیدشده را برای سازندگان گوشی‌های هوشمند از جمله اپل که قصد دارد آیفون 8 را در سال جاری با صفحه نمایش لمسی اولد انعطاف‌پذیر روانه‌ی بازار کند، نیز عرضه می‌کند.

ال‌جی همچنین قصد دارد تا اوایل سال آینده برای آیفون ۹ اپل، پنل‌ اولد انعطاف‌پذیر تولید کند. ال‌جی دیسپلی، به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب سامسونگ، اخیرا اعلام کرده است که تصمیم دارد ۴.۴ میلیارد دلار برای افزایش تولید پنل‌ پولد در سه سال آینده سرمایه‌گذاری کند.

مؤسسه‌ی تحقیقاتی مذکور، همچنین پیش‌بینی می‌کند که حرکت و تلاش در میان سازندگان گوشی‌های هوشمند برای پیاده‌سازی نمایشگر اولد تمام صفحه، پیشرفت‌هایی در طراحی و سخت‌افزار ایجاد خواهد کرد؛ زیرا تولید‌کنندگان به دنبال روش‌های بهتر برای قرار دادن سنسور اثر انگشت در نمایشگر هستند.

این شرکت همچنین اشاره کرد که اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر که امکان اسکن اثر انگشت را در پایین صفحه نمایش فراهم کند، احتمالا در سال آینده معرفی می‌شود؛ درحالی‌که اسکنر اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش که کاربران را قادر می‌سازد اثر انگشت خود را در هر نقطه روی صفحه اسکن کنند، می‌تواند تا سال ۲۰۱۹ تجاری شود.

با توجه به تأخیر در اضافه کردن Touch ID به اولد، گزارش شده است که اپل به‌عنوان روش اصلی تأیید هویت به تشخیص چهره سه‌بعدی تکیه کرده است. در ماه سپتامبر، این پنل‌ها در دسترس قرار خواهند گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات