سرفیس بوک در نسخه مشکی رؤیت شد

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی مشکی سرفیس‌ بوک مایکروسافت در ویدیوی معرفی نسل 8 پردازنده‌های اینتل رؤیت شد.
تبلیغات

سه ماه پیش مایکروسافت تبلت سرفیس پرو جدید را جایگزین سرفیس پرو ۴ کرد که اکتبر ۲۰۱۵ عرضه شده بود. ویژگی مهم سرفیس پرو، استفاده از CPU اینتل کبی لیک به‌جای نسل ۶ اسکای‌لیک در سری ۴ سرفیس است. اما ظاهرا نسل جدید سرفیس‌ بوک هم در حال تولید است. مایکروسافت تا به امروز برای سرفیس بوک که دو سال پیش در کنار سرفیس پرو ۴ معرفی شد، جایگزین کاملی عرضه نکرده است.

فقط پارسال سرفیس بوک بازطراحی شده را با پردازنده قبلی و سخت‌افزار بهتر عرضه کرد که ویژگی مهم آن گرافیک ارتقاءیافته و عمر باتری بیشتر بود؛ اما با در نظر گرفتن قیمت سرسام‌آور این محصول تا حدود ۳۲۹۹ دلار، استفاده از پردازنده نسل قبل ارزش خرید این دستگاه را پایین می‌آورد.

اخیرا اینتل اولین سری از نسل ۸ پردازنده‌های سری core را رونمایی کرد و برای معرفی بعضی ویژگی‌های آن که کاربران از سری جدید انتظار داشتند، ویدیویی منتشر کرد. اما به‌طور غیر منتظره‌ای در این ویدیو از دستگاهی استفاده شده که بسیار شبیه به ورژن مشکی سرفیس‌ بوک است.

اگر چه مایکروسافت هنوز سرفیس‌بوکی با وضوح تصویر 4K و رنگ مشکی برای عرضه معرفی نکرده و تنها رنگ نقره‌ای در دسترس است؛ اما همان‌طور که در ویدیو دیده می‌شود، این لپ‌ تاپ ۱۳.۵ اینچ وضوح تصویری برابر با ۲۰۰۰×۳۰۰۰ پیکسل دارد. این دستگاه غیر از رنگ، از هر لحاظ از جمله تکیه‌گاه لولای مانیتور و مکان دکمه‌ی جدا‌سازی مطمئن مانیتور بسیار شبیه سرفیس‌ بوک به نظر می‌رسد. 

همه‌ی انواع سرفیس‌ بوک‌ در حال حاضر مجهز به پردازنده‌های دو نسل پیش هستند و این‌که اینتل برای معرفی محصول جدید خود از دستگاه‌های قدیمی استفاده کند، عجیب به نظر می‌رسد. 

اما سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا اینتل پیش از خود مایکروسافت محصول جدید آن را نمایش داده است. مایکروسافت در هر سری معرفی محصولات خود، کنفرانس پر زرق‌وبرقی ترتیب می‌دهد و این‌که به اینتل فرصت چنین نمایشی را بدهد کمی عجیب به نظر می‌رسد. نکته مهم دیگر این است که مایکروسافت در کنار عرضه سرفیس‌ پرو جدید در ماه می، نسخه‌ی جدید‌تری از قلم سرفیس به ۳ رنگ آبی، پلاتینی و قرمز معرفی کرد؛ اگرچه رنگ چهارم یعنی مشکی با هیچ کدام از سرفیس‌ها سازگار نیست، اما با سرفیس‌بوک مشکی‌ بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

سؤالات زیادی در ذهن ما شکل گرفته است. این اولین باری نیست که به عرضه سرفیس‌بوک مشکی امیدوار شده‌ایم. البته این احتمال وجود دارد که اینتل از مدل دیجیتال سرفیس بوک، صرفا به‌عنوان نمادی از دستگاه ویندوزی در ویدیو استفاده کرده، نه به معنای این‌که چنین دستگاهی در حال تولید با سری ۸ پردازنده‌های اینتل است.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات