رونمایی از آخرین نسخه‌ی زوندا با مدل بارچتا

شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت ایتالیایی پاگانی از آخرین مدل زوندا با نام HP بارچتا در پبل بیچ رونمایی کرد که تولید آن محدود به سه دستگاه خواهد بود.
تبلیغات

پاگانی زوندا HP بارچتا (Pagani Zonda HP Barchetta) به‌تازگی در نمایشگاه پبل بیچ ۲۰۱۷ معرفی شده است. این مدل بارچتا احتمالا آخرین نسخه‌ی زوندا خواهد بود و فقط سه دستگاه، تولید خواهد داشت. گفته می‌شود که یکی از این خودروها مستقیما به مجموعه‌ی خصوصی هوراشیو پاگانی، بنیان‌گذار این شرکت برده خواهد شد.

این محصول به مناسبت ۶۰ سالگی هوراشیو پاگانی و برای ادای احترام به خودروی زوندا که برای اولین بار ۱۸ سال پیش معرفی شد، ساخته شده است تا زوندا بارچتا، یکی از جذاب‌ترین ساخته‌های شرکت پاگانی باشد.

زوندا بارچتا

مهم‌ترین تفاوت بین بارچتا و دیگر مدل‌های زوندا، حذف شیشه‌ی جلو است که به‌شدت کل طراحی خودرو را تغییر می‌دهد. همان‌طور که در مورد دیگر خودروها هم رایج است، به نظر می‌رسد که قطعات زوندا بارچتا ترکیبی از دیگر مدل‌های تولیدی این شرکت مانند زوندا 760، سوپراسپرت هوایرا (Huayra) و زوزو (ZoZo) باشد. از جمله این قسمت‌ها می‌توان به برجستگی کاپوت، اجزای کامپوزیتی کربن تیتانیوم به تقلید از مدل هوایرا، چراغ‌های عقب بازطراحی شده و طرح چرخ عقب که مانند زوندا زوزو است، اشاره کرد.

زوندا بارچتا

از سوی دیگر، HP بارچتا دارای یک سقف کربنی، بال و دیفیوزر عقب، رینگ‌های بازطراحی شده متضاد (رینگ‌های سمت چپ نقره‌ای و رینگ‌های سمت راست آبی) و یک طراحی فضای داخلی با تم سفید خیره‌کننده است. در فضای داخلی خودروی بارچتا، صندلی‌ها از مدل هوایرا الهام گرفته شده‌ و روکش آن‌ها از چرم طبیعی به رنگ عاج با قسمت‌هایی از تارتان (نوعی پارچه پشمی شطرنجی) و برجستگی‌های چرمی آبی ساخته شده است. فرمان نیز با روکش چرمی و چوب (یکی از عناصر چندگانه‌ی الهام‌بخش مسابقات کلاسیک موتوراسپرت) تزئین شده است.

زوندا بارچتا

قدرت خودروی بارچتا از پیشرانه‌ی مرسدس AMG خورجینی دوازده سیلندر گرفته می‌شود و از طریق یک جعبه‌دنده‌ی شش سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. در سیستم ایمنی خودرو، از ترمزهای کربن - کروم برند برمبو (Brembo) استفاده شده است.

 خودروی بارچتای جدید ظاهرا از استانداردهای کیفیت معمولی مدل‌های زوندا و هوایرا فراتر رفته است. تولید خودروی پاگانی زوندا در سال ۲۰۱۱ به پایان رسید؛ اما با توجه به علاقه ثروتمندان سراسر جهان به این خودرو، بارها مدل‌هایی از این محصول منحصربه‌فرد به‌صورت محدود ساخته شده است. HP بارچتا ساخته‌ی بخش Uno-di-Uno است. این دپارتمان متشکل از تیمی متخصص است که خودروهای تولید محدود، انحصاری و بسیار نادر سفارشی تولید می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات