مشخصات گلکسی A5 پرو 2017 با رم ۶ گیگابایتی فاش شد

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
مشخصات فنی و برخی ویژگی‌های گوشی هوشمند گلکسی A5 پرو مدل ۲۰۱۷ به‌تازگی فاش شده است.
تبلیغات

ظاهرا سامسونگ الکترونیکز در حال کار روی مدل جدیدی از گوشی هوشمند گلکسی A5 مدل ۲۰۱۷ است. با توجه به لیست مشخصات این محصول که اوایل امروز توسط بنچمارک معروف گیک‌بنچ منتشر شد، احتمالا سامسونگ این مدل جدید را برای بازار آسیا در نظر گرفته است. گوشی هوشمند مورد بحث با شناسه‌ی مدل SM-A5300 مشخص شده و گفته‌ می‌شود که نام نهایی آن گلکسی A5 پرو خواهد بود. بر اساس اطلاعات فاش شده، انتظار می‌رود این محصول به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۶۰ و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز شود.

اطلاعات منتسب به گلکسی A5 پرو سامسونگ نشان می‌دهد که این محصول به مشخصات فنی قدرتمند‌تری نسبت به گلکسی A5 مدل ۲۰۱۷ مجهز خواهد بود. مدل معمولی گلکسی A5 2017 اوایل سال جاری معرفی شد. برای مقایسه باید اشاره کنیم که مدل استاندارد گلکسی A5 2017 از یک پردازنده‌ی اکسینوس ۷۸۸۰ بهره می‌برد. این چیپ‌ست شامل هشت هسته‌ی پردازشی از نوع کورتکس A53 است که فرکانس کاری آن‌ها روی ۱.۹ گیگاهرتز تنظیم شده و در کنار این چیپ، سامسونگ از ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده کرده است. گوشی موسوم به SM-A5300 ظاهرا به‌صورت پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۷.۱.۱ نوقا را اجرا خواهد کرد و به همین دلیل می‌توان گفت این دستگاه احتمالا در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شود. این در حالی است که مدل استاندارد گوشی مورد بحث به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو و از ماه ژانویه به بازار عرضه شد. بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از تست گیک‌بنچ روی گوشی SM-A5300، به نظر می‌رسد این محصول یک دستگاه تقریبا قدرتمند است. امتیاز عملکرد تک‌هسته‌ای این گوشی هوشمند معادل ۱۶۰۰ و امتیاز عملکرد چندهسته‌ای آن معادل ۵۷۰۰ ثبت شده است. برای مقایسه باید اشاره کنیم که امتیاز تست گیک‌بنچ برای مدل معمولی گلکسی A5 2017 برای عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب ۸۰۰ و ۴۵۰۰ بود. بد نیست یادآور شویم که شناسه‌ی مدل گلکسی A5 مدل ۲۰۱۷، SM-A520F است.

اینکه گوشی SM-A5300 واقعا یک محصول واقعی است یا نه، در حال حاضر مشخص نیست و تا زمانی که اطلاعات دقیق‌تری از این دستگاه در دسترس قرار نگیرد، نمی‌توان از وجود آن اطمینان داشت. باید توجه داشته باشید که از نظر فنی می‌توان با استفاده از چندین روش در نتایج بنچمارک‌ها تغییر ایجاد کرد. اگر سامسونگ گوشی SM-A5300 را برای بازار آسیا در نظر گرفته باشد، دستگاه مورد اشاره احتمالا در آینده‌ی نزدیک با یک ظاهر بازنگری شده معرفی خواهد شد. سامسونگ الکترونیکز همچنین در حال آماده شدن برای معرفی نسل جدیدی از فبلت هوشمند پرچم‌دار خود یعنی گلکسی نوت ۸ است. این شرکت قبلا تأیید کرده که گلکسی نوت ۸ در تاریخ ۲۳ آگوست (یک شهریور)، یعنی روز پنج‌شنبه‌ی این هفته، رسما طی مراسم آنپکد این کمپانی معرفی خواهد شد. در زیر می‌توانید تصویر مربوط به نتایج تست بنچمارک گیک‌بنچ گلکسی A5 پرو ۲۰۱۷ را مشاهده کنید.

گیک بنچ گلکسی a5 پرو 2017

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات