آیا گلکسی اس 9 برای اولین بار از اسنپدراگون 845 استفاده خواهد کرد؟

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس جدیدترین شایعات منتشرشده توسط آیس یونیورس در شبکه‌ی اجتماعی چینی ویبو، گلکسی اس ۹ سامسونگ در سال آتی، اولین استفاده‌کننده از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ خواهد بود.
تبلیغات

جدیدترین شایعات که توسط کاربر آیس یونیورس لو رفته است، حاکی از این هستند که گلکسی اس ۹ سامسونگ در سال آتی، اولین استفاده‌کننده از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ خواهد بود. امسال نیز گلکسی اس ۸ برای اولین بار از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده کرد. بر اساس این منبع، سامسونگ و کوالکام قرارداد همکاری امضا کرده‌اند که خبر بدی برای سایر شرکت‌های فعال در زمینه‌ی موبایل است و به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۸ هم به همین منوال پیش خواهد رفت.

این منبع صحبت بیشتری در این مورد نکرده است، ولی اگر این اخبار را باور کنیم، شرکت‌هایی مانند ال‌جی، باید برای پرچم‌داران سال آتی از تراشه‌های قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده کنند (حداقل پرچم‌دارانی که در نیمه اول سال ۲۰۱۸ ارائه خواهند شد). در سال جاری سامسونگ اولین استفاده‌کننده از تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ بود و باعث شد کمپانی ال‌جی برای گوشی پرچم‌دار جی ۶،‌ مجبور به استفاده از تراشه‌ی قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸۲۱ باشد. عین همین قضیه برای اچ‌تی‌سی نیز صادق بود و این کمپانی برای گوشی یو اولترا مجبور به استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۱ شد. اچ‌تی‌سی یو اولترا در اوایل سال جاری و در ماه ژانویه معرفی شده بود، درحالی‌که ال‌جی جی ۶ در ماه فوریه معرفی شد. هر دو شرکت در آن زمان ادعا کردند که اگر سامسونگ با کوالکام قراردادی نداشته باشد، از جدیدترین تراشه اسنپدراگون، یعنی ۸۳۵ در این مدل‌ها استفاده خواهد شد. این خبر به‌صورت رسمی تأیید نشد؛ ولی با توجه به این‌که بعدها دو شرکت ال‌جی و اچ‌تی‌سی مجبور به استفاده از تراشه‌های قدیمی‌تر شدند، بعید نیست که سامسونگ برای پیشی گرفتن از رقبا دست به چنین حرکتی زده باشد.

انتظار می‌رود که گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس در سه‌ماهه‌ی اول سال آینده یا در ماه آوریل وارد بازار شوند. این دو دستگاه احتمالا شبیه گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۸ هستند؛ هر چند احتمالا سامسونگ تغییراتی به‌منظور زیبایی بیشتر انجام خواهد داد. گوشی‌های گلکسی اس ۹ ممکن است با حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش ارائه شوند، اما هنوز چیزی تأیید نشده است. به نظر می‌رسد که سامسونگ یک بار دیگر از دو نوع تراشه در گلکسی اس ۹ استفاده خواهد کرد؛ گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ به بازار آمریکا و با تراشه‌ی اکسینوس به بازار اروپا و آسیا عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات