سوپراسپرت Kode 0، رونمایی شد

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کن اوکویاما طراح ژاپنی خودروهای فراری، روز جمعه ۱۸ اوت از یک خودروی سوپراسپرت جدید به نام Kode 0 در مونتری کالیفرنیا رونمایی کرد.
تبلیغات

 اوکویاما طراح خودروهای بسیار مشهوری مثل فراری انزو و فراری P4/5 بوده و در طراحی شورولت کوروت C5 و پورشه 911 مدرن هم با پینین‌فارینا همکاری کرده است. روز گذشته، اوکویاما آخرین طراحی خود را در نمایشگاه پبل بیچ مونتری با نام Kode 0 رونمائی کرد. این خودرو، در ادامه‌ی طراحی مدل Kode57 است که سال گذشته پیش‌نمایش شد.

اجزای طراحیKode57 در خودروی Kode 0 به چشم می خورد؛ اما مشکلی در تشخیص این دو خودرو ایجاد نمی‌شود. چراکه سوپراسپرت Kode 0 الهام گرفته از خودروهای اسپرت دهه هفتاد میلادی است. همانند خودروی Kode57 که قبل از آن طراحی شد، Kode 0 جدید نیز تقلیدی هوشمندانه و الهام گرفته از یک کوپه‌ی لامبورگینی است که از طرح‌های مارسلو گاندینی محسوب می‌شود. گاندینی به خاطر طراحی آثاری مانند لامبورگینی کانتاش، لامبورگینی میورا، لانچیا استراتوس زیرو و چندین محصول افسانه‌ای دیگر در تاریخ خودروسازی ایتالیا، معروف است.

تولید این خودرو بر اساس طراحی لامبورگینی اونتادور و دارای یک طراحی منحصر بفرد «One motion» است. دماغه پایین و اوورهنگ‌های کوتاه عقب هم، ارتباط تنگاتنگی با طراحی لامبورگینی کانتاش کلاسیک دارند. ستون C و اتاق شیشه‌ای ما را به یاد لانچیا استراتوس زیرو می‌اندازد. اوکویاما از خودروی مفهومی فراری 512S Modulo هم در طرح مدرن خود، الهام گرفته است که در پوشش شیشه‌‌ای پیشرانه و چراغ‌های جلوی مسطح دیده می‌شود.

سوپراسپرت Kode 0

چراغ‌های ترمز باریک، اسپلیتر تهاجمی جلو، چراغ‌های LED و چرخ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی نویتک همراه با تایرهای پیرلی P-Zero، بخشی از ویژگی‌های خودروی Kode 0 هستند. در عقب، دو فن خنک‌کننده به رنگ سبز متالیک، یک اگزوز مثلثی شکل همراه با یک دیفیوزر بزرگ قرار گرفته است که نمای جالبی به آن می‌بخشد.

سیستم تعلیق این سوپراسپرت یک تعلیق دوجناغی کاملا مستقل با دمپرهای مگنتورئولوژیک است و در ترکیب با ترمزهای سرامیکی کربنی روی هر چهار چرخ، پایداری حرکتی و سواری خوبی به خودروی Kode 0 می‌دهد.

علاوه بر طراحی بیرونی که از طرح‌های قدیمی الهام گرفته است، طراحی داخلی این خودرو نیز انطباق بسیار زیادی با خودروی لامبورگینی اونتادور دارد. صندلی‌های این خودرو با روکش چرم نقره‌ای و آلکانترای خاکستری دست‌دوز تزئین شده است؛ درحالی‌که رنگ سبز متالیک که در طراحی بیرونی بسیار کم به چشم می‌خورد، در طراحی داخلی برای فرمان، داشبورد و ابزار قطب‌نما استفاده شده است.

اوکویاما می‌گوید وزن Kode 0 فقط ۳۴۱۷ پوند (۱۵۵۰ کیلوگرم) خواهد بود که سبک‌تر از اونتادور، با وزن ۴۰۸۵ پوند (۱۸۵۲ کیلوگرم) است. یکی از دلایل کاهش چشمگیر وزن این خودرو استفاده از شاسی و بدنه‌ی یکپارچه (مونوکوک) فیبر کربنی است.

 این خودرو می‌تواند رقیب بسیار خوبی برای لامبورگینی و فراری باشد. قدرت سوپراسپرت Kode 0 از پیشرانه‌ی خورجینی دوازده سیلندر ۶.۵ لیتری تأمین می‌شود که ۶۹۰ اسب بخار (۵۱۵ کیلووات) و ۵۰۷ پوندفوت (۶۹۰ نیوتن‌متر) گشتاور تولید می‌کند. قدرت از طریق یک جعبه دنده‌ی ۷ سرعته ISR به چرخ‌ها انتقال داده می‌شود تا فقط در ۲.۹ ثانیه به حداکثر سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) برسد.

اوکویاما هنوز قیمت این محصول را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. اما با توجه به ارزش‌گذاری ۲.۵ میلیون دلاری نمونه‌ی قبلی، انتظار می‌رود که Kode 0 هم چندان ارزان نباشد.

سوپراسپرت Kode 0
سوپراسپرت Kode 0
سوپراسپرت Kode 0
سوپراسپرت Kode 0
سوپراسپرت Kode 0
سوپراسپرت Kode 0
سوپراسپرت Kode 0
سوپراسپرت Kode 0
سوپراسپرت Kode 0
سوپراسپرت Kode 0
سوپراسپرت Kode 0
سوپراسپرت Kode 0
سوپراسپرت Kode 0
سوپراسپرت Kode 0
سوپراسپرت Kode 0
سوپراسپرت Kode 0
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات