تعویض نمایشگر می‌تواند به هک شدن گوشی هوشمند منجر شود

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تحقیقی جدید نشان داده است که استفاده از نمایشگرهای تقلبی مجهز به ماژول‌ میکرو کنترلر، می‌توانند منجر به هک شدن گوشی‌ هوشمند شود.
تبلیغات

در تحقیقی جدید مشخص شده است که حتی یک فرآیند ساده مثل تعویض نمایشگر، می‌تواند به سرقت یا هک شدن گوشی‌ هوشمند و تبلت‌ منجر شود. بر اساس این تحقیق، استفاده از نمایشگر تقلبی که از تراشه‌ای برای ضبط داده‌های ورودی استفاده می‌کند، به هکرها امکان می‌دهد به‌راحتی انواع گوشی‌ هوشمند یا تبلت‌ را هک کنند.

این تیم پس از تعویض نمایشگرهای نکسوس ۶ پی و ال‌جی جی پد ۷ توانست کلیه‌ی ورودی‌های کیبورد کاربر را ثبت، دوربین گوشی را هک و به اپ‌های آن‌، دسترسی پیدا کند. این موضوع می‌تواند به‌راحتی کنترل سیستم‌عامل دستگاه را هم در اختیار هکرها قرار دهد. محققان می‌گویند این نمایشگرها، شباهت زیادی به نمایشگر اصلی دارند و حتی تعمیرکاران حرفه‌ای متوجه اصل یا تقلبی بودنشان نخواهند شد. به‌علاوه تمام مراحل این نوع هک، بدون نیاز به تغییر یا ایجاد فایل‌ در دستگاه هدف صورت می‌گیرد و در نتیجه توسط آنتی‌ویروس‌ قابل شناسایی نیست.

تعویض نمایشگر

به این نوع از حمله‌های سایبری، «تراشه در میان» می‌گویند. برای این کار، محققان از یک ماژول میکرو کنترلر ATmega328 که به پلتفرم Arduino مجهز است، استفاده می‌کنند؛ البته آن‌ها معتقدند که اکثر میکرو کنترلرها می‌توانند این کار را انجام دهند. سپس با دمیدن هوای گرم به نمایشگر، بخش کنترلر لمسی آن را از برد جدا می‌کنند و تراشه‌ی خود را توسط یک سیم مسی که به برد لحیم شده است، در آن میان قرار می‌دهند.

محققان می‌گویند که این موضوع تنها به دستگاه‌های اندرویدی محدود نیست و حتی آیفون‌ها هم می‌توانند توسط این روش و به‌راحتی هک شوند. نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات