Orellete و Oreo؛ نام‌های احتمالی اندروید O پیش از رونمایی رسمی فاش شد

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
دو تصویر مختلف منتشر شده است که در آن‌ها به نام‌های احتمالی اندروید O اشاره می‎شود؛ اندروید Orellete و Oreo.
تبلیغات

نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید تا ساعاتی دیگر، به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد؛ بااین‌حال، نام نهایی این نسخه هنوز مشخص نشده است و شایعه‌پردازان برای حدس نام تجاری اندروید O با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مدتی پیش ویدئوی کوتاهی در گوگل پلاس با نام GoogleOreo_Teaser_0817_noDroids بارگذاری شد. همان‌طور که در نام این ویدئو پیدا است، مضمون آن حکایت از این داشت که نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید، با نام کامل Android Oreo (اندروید اوریو) راهی بازار می‌شود.

اندروید O

ایوان بلس در تکمیل این شایعات، تصویر جدیدی منتشر کرده است که سیستم‌عامل اندروید را مانند یک ابرقهرمان به نمایش می‌گذارد؛ در این تصویر به نام Oreo اشاره شده است و ایوان بلس ادعا می‌کند که نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید با این نام وارد بازار خواهد شد. پیش‌تر نیز در رابطه با اندروید Oreo شنیده‌ بودیم و عرضه اندروید ۸.۰ با نام کامل «اندروید اوریو» چندان غیر محتمل به نظر نمی‌رسد.

گوگل برای نام‌گذاری سیستم‌عامل اندروید ۴.۴ با تولیدکننده‌ی شکلات کیت‌کت یعنی نستله همکاری کرد و حال، بعید نیست این همکاری برای معرفی نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید ۸.۰، مجدداً با تولیدکننده‌ی بیسکوئیت‌های محبوب اوریو تکرار شود.

 با وجود سابقه خوب ایوان بلس در زمینه فاش کردن اطلاعات مربوط به محصولاتی که هنوز معرفی نشده است؛ مدیر پشتیبانی نوا لانچر با نام کلیف وید، ادعا می‌کند که نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید با نام تجاری کاملاً متفاوتی راهی بازار خواهد شد.

اندروید O

در همین زمینه، اعلام شده است که نسخه جدید اندروید، Orellete (نوعی شیرینی اسپانیایی که معمولاً برای مراسم‌ عروسی پخته می‌شود و در شمال شرقی اسپانیا شهرت دارد) نام‌گذاری خواهد شد. کلیف وید، ادعا می‌کند که اطلاعات منتشرشده از نام نهایی نسخه Android O، از یک منبع موثق که خواسته نامش فاش نشود؛ به دست آمده است.

در مجموع، مشخص نیست که نهایتا نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید O با چه نامی وارد بازار خواهد شد؛ هرچند شایعات بیشتری از عرضه اندروید O با نام «اوریو» شنیده‌ایم.

به همین جهت، ممکن است گوگل از نام این بیسکوئیت‌های محبوب برای سیستم‌عامل جدیدش استفاده کند؛ این در حالی‌ است که نام Orellete، چندان شناخته‌شده نیست. پیش‌تر نام‌های مشابهی مانند اورنجینا، کلوچه جو پرک و حتی اختاپوس برای نام‎گذاری سیستم‌عامل اندروید O فاش شده بود. 

گوگل، ساعت ۲۳:۱۰ امشب از نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید رونمایی خواهد کرد. احتمال دارد نسخه نهایی اندروید O، امشب برای گوشی‌های پیکسل و پیکسل ایکس‌ال منتشر شود؛ البته در اعلام رسمی گوگل، تنها به معرفی اندروید O در ۲۱ آگوست اشاره شده بود. گوشی‌های نکسوس نیز با چند هفته تأخیر، نسخه نهایی به‌روزرسانی اندروید O را دریافت خواهند کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات