طرح گرافیکی فراری P3 با الهام از استون مارتین والکری

جمعه ۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یک گرافیست ایتالیایی، نمونه‌ای خیالی از خودروی مسابقه‌ای فراری طراحی کرده است که می‌تواند رقیب والکری استون مارتین باشد.
تبلیغات

خودروی والکری (Valkyrie) شرکت استون مارتین که در آینده‌ی نزدیک وارد بازار خودرو خواهد شد، محصولی بسیار چشمگیر و جذاب است. در حال حاضر می‌دانیم که تردد این خودرو با بیش از ۱،۰۰۰ اسب بخار (۷۴۵ کیلووات) قدرت و تنها ۱،۰۲۹ کیلوگرم وزن در بیشتر جاده‌های عمومی قانونی خواهد بود. اما زمان تولید و ورود به بازار این خودرو، نامشخص است و احتمال می‌رود پیش از آن، شرکت‌هایی مانند مک‌لارن و فراری، رقبای والکری را زودتر به بازار عرضه کنند.

طراح معروف بیهانس الکس ایمنادزه بالدینی، نمونه‌ای خیالی از فراری را طراحی کرده است کرد که می‌تواند با استون مارتین والکری رقابت کند. اگر نام این طراح آشنا به نظر می‌رسد، باید بدانید او چند ماه پیش نیز خودروی مفهومی و اسپرت Apple Eve را معرفی کرد.

فراری P3 ساخت ۱۹۶۶

او آخرین پروژه‌ی مفهومی خود را P3 یا اسکودریا بالدینی می‌نامد. این ابرخودرو با الهام گرفتن از طراحی نمادین فراری P3 در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ میلادی طراحی شده است، اما دارای ویژگی‌های طراحی منحصر به فرد خودروهای آینده است.

هود نسبتا کوتاه و جلو پنجره‌ی عریض آن شباهت زیادی به مدل اصلی P3 دارد. چراغ‌های LED جذاب و کابین شیشه‌ای، این خودروی مفهومی را با شکل و شمایل مدرن‌تری جلوه می‌دهد. بدنه این خودرو کاملا آئرودینامیک است و یک بال مرکزی که از سقف خارج می‌شود نیروی رو به پایین و پایداری حرکتی بیشتری در هنگام سرعت‌گیری فراهم می‌کند. این بال مرکزی شبیه نمونه‌هایی است که در خودروهای مسابقات لمانز دیده‌ایم.

خودروی مفهومی فراری مانند ابرخودرو  والکری و مک‌لارن، بسیاری از اجزای ساختاری مشترک در عقب خودروهای مسابقه‌ای را کنار می‌گذارد. به جای آن یک طراحی بازتر با دو دیفیوزر (پخش کننده) تهاجمی و یک جفت چراغ عقب دوگانه در هر دو طرف بدنه قرار دارد. 

طراح این خودرو در مورد قدرت و سایر مشخصات این خودرو برآوردی ارائه نکرده است، اما می‌توان حدس زد که قدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار (۷۴۵ کیلووات) با یک پیشرانه‌ی هیبریدی شبیه به  لافرازی (LaFerrari) گزینه‌ی خوبی برای این خودروی مفهومی باشد.

در حال حاضر، فراری هیچ طرح جدیدی برای تولید این هایپرکار الهام گرفته از خودروی والکری ندارد، اما حداقل می‌توان رویای ساختن آن را در ذهن داشت.

گالری تصاویر

فراری P3 اسکودریا بالدینی
فراری P3 اسکودریا بالدینی
فراری P3 اسکودریا بالدینی
فراری P3 اسکودریا بالدینی
فراری P3 اسکودریا بالدینی
فراری P3 اسکودریا بالدینی
فراری P3 اسکودریا بالدینی
فراری P3 اسکودریا بالدینی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات