آیفون 8 ممکن است طراحی خوشایندی برای همه کاربران نداشته باشد

یک‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اگر اپل در آیفون 8 از نمایشگر بدون حاشیه استفاده کند، سنسورهای گوشی در بخش بالایی آن تجمع خواهند کرد که از نظر برخی کاربران، چندان طراحی مناسبی نخواهد بود.
تبلیغات

آیفون 8 حدود یک ماه دیگر به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد. به لطف رندرهایی که به تازگی فاش شد، می‎توان طراحی کلی محصول جدید اپل را پیشبینی کرد. به نظر میرسد این شرکت قصد دارد آیفون جدید خود را با نمایشگری بدون حاشیه عرضه کند؛ به‌طوری که تاکنون در هیچ یک از گوشیهای هوشمند شاهد آن نبودیم. البته اپل مجبور است قسمتی از بخش بالایی نمایشگر را به حاشیه بدنه اختصاص دهد و شاید در آینده شاهد حذف شدن این قسمت باشیم.

باید اشاره کنیم که اپل اولین شرکتی نیست که قصد عرضه محصولی با نمایشگر بدون حاشیه داشته است. بسیاری از شرکت‎های فعال در این حوزه، گوشیهای هوشمندی با چنین نمایشگری در گذشته معرفی کردند؛ اما موفق نشدند حاشیه بالایی یا پایینی را به‌صورت کامل حذف کنند. برای مثال میتوان به رندرهای فاش شده از گوشی جدید شارپ اشاره کرد که هیچ حاشیه‎ای در اطراف و بخش بالایی ندارد؛ اما در پایین نمایشگر، هنوز هم شاهد حاشیهای نسبتا زیاد هستیم. اپل میتواند با معرفی آیفون 8 موفق به عرضه اولین محصول با نمایشگر کاملا بدون حاشیه در مقیاس جهانی شود

sharp aquos

البته اپل می‎تواند دوربین سلفی را به قسمت پایین نمایشگر بیاورد. اما به نظر میرسد ایجاد چنین تغییری ارزش چندان بالایی ندارد و نیازمند صرف هزینه و پدید آوردن تغییرات کلی در طراحی دستگاه باشد. قسمت جلویی آیفون جدید شامل سنسور معمولی فیستایم و سنسورهای لازم برای تشخیص سهبعدی چهره است. سایر سنسورها و بلندگوی مکالمه نیز در پنل جلویی قرار می‌گیرند. می‎توان گفت تعدد زیاد سنسورها یکی از دلایلی است که اپل را مجبور می‌کند چینش دوربینهای اصلی را به‌صورت عمودی در نظر بگیرد.

تغییر محل دوربین سلفی و پایین آوردن آن، اپل را وادار به تغییر مکان بلندگوی ثانویه و موتور تپتیک می‌کند. تا اینجا تمامی این تغییرات امکانپذیر به نظر میرسند؛ اما موجب کاهش اندازه باتری دستگاه میشوند. اپل نیز همیشه سعی دارد در هر نسل، عمر بهتر باتری به کاربران آیفون ارائه دهد و قطعا تغییر اندازه آن چندان برای طراحان و کاربران خوشایند نخواهد بود. گفته میشود اپل اندازه برد اصلی آیفون جدید را نیز کاهش داده است تا فضای بیشتری برای باتری در اختیار داشته باشد. حذف کردن کلید هوم و ورودی هدفون نیز به افزایش اندازه باتری کمک میکند.

iphone 8

در پایان باید گفت اپل نیز می‎تواند مانند شارپ سنسورهای جلویی آیفون 8 را به قسمت پایین انتقال دهد. اما برای جلوگیری از ایجاد تغییرات کلی در اجزای داخلی دستگاه و کاهش اندازه باتری از چنین اقدامی خودداری خواهد کرد. در سوی دیگر تغییر مکان یا حذف بلندگوی ثانویه ممکن است برای نسخه‎های آزمایشی امکانپذیر باشد؛ اما برای محصولی که میلیونها دستگاه‎ از آن در سراسر جهان فروش می‎رود ریسک بزرگی محسوب میشود.

شاید در آینده‎ای نزدیک و در نسلهای بعدی آیفون شاهد استفاده از نمایشگر کاملا بدون حاشیه باشیم؛ اما در حال حاضر با توجه به نیازهای کاربران آیفون و عدم امکان تولید انبوه چنین فناوریهایی، این امر امکانپذیر نخواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات