مدیر ارشد سابق گوگل، دوربین آیفون را برتر از گوشی های اندرویدی می‌داند

چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
مدیر ارشد سابق بخش شبکه‌های اجتماعی گوگل در یک پست فیسبوکی فناوری دوربین آیفون را بسیار برتر از دوربین گوشی‌های اندرویدی خوانده است.
تبلیغات

ویک گوندوترا با انتشار پستی در فیسبوک که شامل عکس‌های ثبت شده توسط یک دستگاه آیفون ۷ متعلق به خود اوست، اعلام کرده که سیستم عامل اندروید و گوشی‌های اندرویدی از نظر فناوری عکاسی در سطحی بسیار پایین‌تر از آیفون‌های اپل قرار دارند. وی به تحسین دوربین آیفون‌های ۷ و ۷ پلاس اپل پرداخته است. وی دلایل خود برای برتری دوربین آیفون ۷های اپل را نیز در کنار انتشار تصاویر ثبت شده ارائه کرده است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط گوندوترا، دوربین‌های DSLR این روزها مورد توجه قرار گرفته‌اند، هرچند آینده در اختیار گوشی‌های هوشمند است. وی پس از آنکه چند تصویر پرتره از فرزندانش را با استفاده از آیفون ۷ در رستورانی ثبت کرده و آن‌ها را در فیسبوک منتشر کرد، روی این موضوع تاکید کرده که پایان دوران پیشتازی و محبوبیت دوربین‌های DSLR برای بسیاری از افراد فرا رسیده است. وی همچنین اعلام کرده که در صورت اهمیت داشتن عکاسی، دیگر به سراغ خرید گوشی‌های اندرویدی نخواهد رفت.

گوندوترا در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

مشکل ضعف گوشی‌های اندرویدی ریشه در سیستم‌عامل اندروید دارد. اندروید یک سیستم عامل متن باز است و از این‌رو باید برای تمام تولیدکنندگان گجت‌های اندرویدی منعطف باشد. قابلیت متن باز بودن و انعطاف این سیستم عامل از بسیاری جهات یک قابلیت بسیار مهم است، اما مشکل زمانی پدیدار می‌شود که به جزئیات توجه کنیم. آیا به این نکته توجه کرده‌اید که برای مثال گوشی‌های سامسونگ چرا تنظیمات پیچیده و زیادی برای تصاویر دارند؟ آیا باید از اپلیکشن دوربین سامسونگ استفاده کرد یا اپلیکیشن دوربین اندروید؟ آیا بهترین گزینه استفاده از سامسونگ گالری است یا گوگل فوتوز امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد؟ سامسونگ زمانی که از نظر سخت‌افزاری، قابلیت دوربین را از نظر بهبود سنسور ارتقا می‌دهد، باید گوگل را راضی کند تا اجازه‌ی استفاده از این قابلیت‌ها را به سایر اپلیکیشن‌ها از طریق انتشار یک api مناسب فراهم کند. این فرایند شاید چند سال زمان‌بر باشد.ضمنا باید به این نکته اشاره کرد که بهترین و موثرترین تغییرات در عملکرد دوربین نه از نظر سخت‌افزاری، بلکه از نظر نرم‌افزاری روی می‌دهند. در واقع روند پردازشی و محاسباتی برای ثبت و بهبود تصاویر وابسته به قسمت نرم‌افزاری است.در مقابل اپل قرار دارد که برای اعمال چنین تغییراتی هیچ محدودیتی ندارد. نوآوری‌های اپل در حوزه‌ی دوربین چه در بخش سخت‌افزار و چه نرم‌افزار با هم هماهنگ بوده و به زمان اندکی برای پیاده‌سازی نهایی نیاز دارد.اگر به عکاسی علاقه دارید و دوربین گوشی نقشی مهم در ثبت تصاویر دارد، پس بهتر است به سراغ آیفون بروید، اما اگر به‌روز بودن فناوری دوربین اهمیتی ندارد، یک گوشی اندرویدی بخرید.

نتایج مقایسه دوربین گوشی‌های پرچمدار زومیت

هرچند گوندوترا آیفون ۷ اپل را دارای بهترین دوربین بین گوشی‌های هوشمند می‌داند، اما نتایج مقایسه دوربین گوشی‌های هوشمند در زومیت و همچنین بسیاری از سایت‌های معتبر سخن دیگری می‌گویند. همانطور که در مقایسه دوربین زومیت مشاهده کردید، بخش بزرگی از کاربران بدون اطلاع از تعلق تصویر به گوشی‌ها و از روی مقایسه تصاویر ثبت شده، دوربین گلکسی اس ۸ را دارای عملکرد بهتری نسبت به سایر گوشی‌ها انتخاب کردند که آیفون ۷ نیز جزو آن‌ها بود. در این بین باید به غیبت پیکسل‌های گوگل در مقایسه زومیت اشاره کرد که شاید در صورت وجود می‌توانست تغییراتی را در نتایج ایجاد کند، چراکه محصول گوگل نیز از نظر دوربین عملکرد خوبی ارائه داده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات