تماشای خورشیدگرفتگی از داخل کابین ولوو XC60

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ولوو با نصب صفحه‌ای ویژه‌ روی سقف پانورامای خودروی XC60، امکان تماشای پدیده خورشید‌گرفتگی در آمریکا را فراهم کرده است.
تبلیغات

امروز ایالات متحده آمریکا شاهد جدیدترین خورشیدگرفتگی سال بود. برای مشاهده این رویداد نجومی زیبا، طبیعتا راه‌های مختلفی مانند استفاده از عینک‌ مخصوص یا استفاده از یک منعکس‌کننده تصویر و دیدن آن به‌صورت غیر مستقیم وجود دارد. اما حالا روشی متفاوت برای دیدن این خورشید‌گرفتگی توسط ولوو ارائه شده و آن‌ خرید و نصب صفحه‌ای ویژه و ضد UV روی سقف پانورامای خودروی XC60 است که بدون آسیب رساندن به چشم‌ها، امکان مشاهده خورشیدگرفتگی از درون خودرو را فراهم می‌کند.

ولوو XC60 خودرویی در کلاس شاسی‌بلندهای متوسط خانوادگی است. این خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده تا بیشترین شباهت را به برادر بزرگ‌تر و قدرتمند‌تر خود یعنی XC90 داشته باشد. این خودرو از جدیدترین فناوری‌ها بهره می‌برد و به پیشرفته‌ترین سیستم‌های ایمنی مجهز است. سیستم‌ نیمه خودران، فناوری هوشمند کمک‌راننده، کروز کنترل و آخرین نسل هشدار نقطه کور از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو هستند؛ اما جدا از این موارد، حالا ویژگی دیگری در این محصول وجود دارد تا زمانی که سرنشینان با پدیده‌ای نجومی و آسمانی مواجه می‌شوند؛ قادر باشند به بهترین نحو از آن‌ استفاده کنند.

volvo xc60

سقف پانورامای XC60 و کاور مون‌روف آن از موادی ساخته شده است که استاندارد ایزو ۲-۱۲۳۱۲ در رابطه با سطح تشعشع نور UV‌ و اینفرارد دارد. این کاور به‌صورت مغناطیسی روی قسمت مون‌روف سقف خودرو متصل خواهد شد و به تمام ۵ سرنشین آن اجازه خواهد داد به‌صورت ایمن، خورشیدگرفتگی را مشاهده کنند. بعضی از فروشنده‌های ولوو در شهرهای اورگان، آیداهو، نبراسکا، میسوری و کالیفرنیای جنوبی اجازه اتصال این کاور به سقف پانورامای XC60 مدل ۲۰۱۸ را کسب کرده‌اند.

volvo xc60

چند روز پیش باب جیکوبز، معاون بازاریابی، تولید و ارتباطات شرکت ولوو در آمریکا در این زمینه اعلام کرد:

توسعه، ساخت و نصب صفحه مخصوص تماشای خورشیدگرفتگی روی سقف پانورامای خودروی ولوو XC60، به علاقه‌مندان این پدیده نجومی فرصت خواهد داد تا این بار با روشی کاملا متفاوت و البته ایمن به تماشای این رویداد زیبا و جذاب بپردازند. برای کسانی که در شهرهایی قرار دارند که این خورشیدگرفتگی به‌صورت کامل دیده نمی‌شود نیز تدابیری اندیشیده‌ایم و در این راستا این رویداد نجومی زیبا را به‌صورت زنده و در قالب ویدیوی ۳۶۰ درجه با کیفیت 4K و به‌صورت واقعیت مجازی پخش خواهیم کرد. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات